First Level Technical Support till Amadeus

Elan IT / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Elan IT i Stockholm, Solna, Täby, Södertälje, Sigtuna eller i hela Sverige

Amadeus är den ledande leverantören av avancerade transaktionsbaserade tekniklösningar för den globala rese- och turistbranschen.
Kundgrupper inkluderar operatörer (flygbolag, hotell, tåg, rederier osv.), återförsäljare (resebyråer och webbsidor) och köpare (företag och privatpersoner).
Amadeus bygger på en transaktionsbaserad affärsmodell som genererade mer än 850 miljoner transaktioner år 2010.
Amadeus har kontor i Madrid (huvudkontor), Nice (utveckling) och Erding (dataprocesscenter), samt regionala kontor i Miami, Buenos Aires, Bangkok och Dubai. Amadeus kunder återfinns i 195 länder och servas genom 73 lokala Amadeuskontor.
Amadeus är listade på aktiebörserna i Madrid, Barcelona, Bilbao och Valencia och handlas under förkortningen "AMS.MC". Under 2010 rapporterade företaget en omsättning på 2 683 miljoner euro och ett EBITDA-resultat på 1 015 miljoner euro. Amadeus har över 10 270 anställda världen över med sammanlagt 123 nationaliteter representerade på sina centrala kontor.
För mer information om Amadeus www.amadeus.com/sca
Kan du leverera professionell IT-support på svenska och engelska? Tycker du om att ha daglig kontakt med kunder och kollegor och vill arbeta i en skandinavisk organisation som är en del av ett globalt bolag? Då skall du läsa vidare!

Publiceringsdatum
2011-08-18

Arbetsuppgifter
I rollen som First Level Technical Support kommer du få möjligheten att arbeta i en internationell miljö med huvudfokus på att lösa problem via telefon och via logg/ärendehanteringssystem där också samtliga inkommande ärenden registreras.
Du kommer att hantera ärenden från kunder med varierande teknisk kompetens. Ärenden kommer dels ifrån större resebyråer där man har egna tekniker på plats men även från mindre kunder utan IT-bakgrund. Detta ställer höga krav på en god kommunikativ förmåga där du hjälper kunden och anpassar informationen utefter mottagarens tekniska kunskapsnivå.
I din roll ingår även att skriva dokumentation, bl a instruktioner, dels gentemot kund men även internt. Du förväntas samverka och dela med dig utav dina kunskaper till dina kollegor samt till andra yrkeskategorier i Skandinavien och globalt.

Profil
Du som söker tjänsten har en grundläggande IT eller teknisk utbildning på gymnasie- eller KY/högskolenivå. För att trivas bra i rollen som first level technical support så har du även erfarenhet inom följande:
• TCP/IP
• Windows XP, Vista och Windows 7
• Terminal Servers
• Applikationssupport (minimum 2 år)
• Logg/ Ärendehanteringssystem
• Svenska och engelska i tal och skrift
• Fördel med viss kunskap inom Amadeus reservationssystem
För att trivas hos oss bör du vara kommunikativ, engagerad samt ha ett gott kundbemötande. Du trivs med en varierad arbetsdag och ser en utmaning i att alltid ge kunden den bästa servicen. Det är viktigt att du är lyhörd och kan agera pedagogiskt i kundsituationer. Du tycker om att ha utbyte med människor från olika kulturer och med olika yrken, varierande egenskaper och preferenser.
Amadeus erbjuder dig möjligheten att jobba med ett härligt team i trevliga lokaler i centrala Stockholm. Med en stark marknadsposition, som den ledande leverantören av avancerade transaktionsbaserade tekniklösningar, samt en internationell anknytning är Amadeus ett mycket spännande företag.

Så ansöker du
I denna rekrytering samarbetar Amadeus med Elan. Frågor om tjänsten besvaras av rekryteringskonsult Mikaela Hedenros, 08-508 954 13. Du söker tjänsten genom att registrera ditt CV på www.elanit.se samt koppla mot tjänsten.
Elan är marknadsplatsen för IT-kompetens - ett av världens ledande konsult- och rekryteringsföretag inom IT. Med tempo och precision erbjuder vi hög kvalitet, flexibilitet och kostnadseffektivitet till våra kunders kompetensförsörjning.
Elan finns på 59 orter i 17 länder med över 10 000 konsulter. Vi genomför 3 000 rekryteringar världen över varje år. I Sverige finns vi i Stockholm, Göteborg, Malmö, Växjö, Lin

Arbetstider och omfattning
Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-09-27
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Mikaela Hedenros

Företag
Elan IT

Adress
Elan IT

Jobbnummer
1005348

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Elan IT

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Elan IT: