Finansiell controller
Ab Helsingborgshem / Administratörsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ab Helsingborgshem i Helsingborg Helsingborgshem är ett modernt bostadsföretag med 12 000 hyreslägenheter i över 30 bostadsområden. Värdet av våra fastigheter uppgår till ca 12 miljarder och vi omsätter drygt 900 miljoner. Vi ägs av Helsingborgs Stad och var femte Helsingborgare har sitt hem hos oss. Vår verksamhet är viktig för att staden ska växa och vara attraktiv för en mångfald av människor. Därför strävar vi efter att utveckla boenden, stadsdelar och service som matchar olika livsstilar och behov. Vi vill att våra kunder ska känna sig stolta. Stolta över sin bostad, sitt område och sin stadsdel - och över Helsingborg. Vi är 200 medarbetare som genom ett öppet och aktivt förhållningssätt vill möta våra kunders drömmar om livet hemma. Både idag och imorgon. Läs gärna mer om oss på
www.helsingborgshem.se .
Som Finansiell controller kommer du vara ansvarig för vår riskhantering vad gäller finansiella flöden och elhandel. Du kommer bl.a. ansvara för att beräkna och ge förslag om framtida upplåning och nyupplåning av ränteswapar samt att säkerställa att allt är inom vår finanspolicy. Du kommer också vara ansvarig för simuleringsverktyg som hanterar vår kreditportfölj. Andra arbetsuppgifter är att stödja organisationen i processen att ta fram en korrekt och rättvisande kalkyl i alla typer av investeringar, budget och prognos kring dessa investeringar. Du kommer också vara kravställare gentemot extern finansrådgivare och elrådgivare. Du kommer ha en central roll med flera kontakter, både internt och externt.
Sektionen består idag av 3 st controllers, 1 finanssamordnare som går i pension i höst och 1 chefscontroller som du kommer rapportera till. Ni ingår i ekonomiavdelningen som tillsammans består av 21 personer.
Vi söker dig som brinner för finansarbete, riskhantering och omvärldsbevakning som dessutom vill vara med och driva och effektivisera arbetet framåt. En stor del av ditt utvecklingsarbete kommer handla om att börja mäta våra investeringar ur ett socialt perspektiv och att minska vårt ekologiska fotavtryck.
För att lyckas i rollen krävs att du är prestigelös och kan se till teamets bästa. Då en del av dina arbetsuppgifter är att utveckla arbetet framåt behöver du kunna tänka långsiktigt och komma med nya idéer. Du behöver därför också drivas av prestation och inte vara rädd för att framföra och driva dina idéer. Då du delvis sitter ensam på din roll är det viktigt att du är självständig och kan fatta egna beslut. Att vara strukturerad och kvalitetsmedveten är självklara egenskaper för dig.
Du gillar att jobba i företag med stort förändringsuppdrag som strävar efter att kombinera kundnytta här och nu med en långsiktigt hållbar utveckling. Du har ett stort engagemang i ditt arbete vilket smittar av sig på dina medarbetare och samarbetspartners. Ditt intresse för samhällsfrågor och Helsingborgs utveckling är genuint.
Du har en examen som civilekonom och har arbetat med investeringskalkyler och långsiktigt hållbara investeringar. Vi ser också att du har erfarenhet av finans- och riskhanteringsarbete, t.ex. från bank, treasury eller liknande finansiell erfarenhet. Du är en van användare av Officepaketet och har främst goda kunskaper i Excel. Har du erfarenhet av simuleringsverktyg för kreditportföljer är det meriterande.
Vi frågor om tjänsten vänligen kontakta Jessica Lundh Göransson, Chefscontroller, på 042-20 80 00
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidare.
Publiceringsdatum2016-05-24ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-06-06
Ange följande referens när du ansöker: 3092223353
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagAB Helsingborgshem
AdressAB Helsingborgshem
Box 3055
25003 Helsingborg
KontorsadressDrottninggatan 136 B, 25433 Helsingborg
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2864810
Observera att sista ansökningsdag har passerat.