Financial Controller
Centric Professionals AB / Administratörsjobb / Botkyrka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Botkyrka,
Salem,
Ekerö,
Huddinge,
Södertälje eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Centric Professionals AB i Botkyrka,
Södertälje,
Stockholm,
Sundbyberg,
Solna eller i
hela Sverige Vi söker nu för vår kunds räkning en Financial Controller. Tjänsten är ett föräldravikariat på minst 18 månader.
Placeringsort: Tumba
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Detta är en nyckelroll för den interna och externa finansiella rapporteringen för Norge och Finland. Du kommer att arbeta med:
• Månadsvis/kvartalsvis finansiell rapportering till gruppen.
• Årlig lagstadgad rapportering enligt senaste lagstiftningen i Norge och Finland.
• Skattedeklaration för Norge och Finland.
• Avstämningar, uppföljning av prognoser.
• Extern rapportering av statistik.
• Ansvar för att uppdatera organisationen inom nya regler inom redovisning, bokföring , skatt samt andra relevanta lagar.
• Ansvarig kontaktperson mot revisorer samt myndigheter i frågor gällande redovisning och bokföring.
• Internkontroll och förbättring av processer.
Publiceringsdatum2014-02-27ProfilDu är civilekonom och har goda kunskaper inom redovisning samt några års arbetslivserfarenhet från finansiell rapportering mot nordiska länder. Du har en mycket god systemvana och har goda kunskaper i affärsystemet SAP och Excel.
Då du kommer att ha många kontaktytor är det viktigt att du är både en bra kravställare och bra problemlösare som löser uppkomna situationer på ett konstruktivt och positivt sätt. Resor inom Europa kan förekomma.
Som person är du noggrann, analytisk, ansvarsfull och självständig samt arbetar strukturerat och planerat. Du har ett utmärkt siffersinne och ser helheten i en process såväl som detaljerna.
Vi kan erbjuda
Som konsult hos Centric blir vi din arbetsgivare och du får tillgång till uppdrag hos våra kunder. Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag och har kollektivavtal med Unionen. Vi tycker att utbildning och personlig utveckling är viktigt, därför arbetar vi för att du ska få de verktyg du behöver för att komma vidare i din karriär. Du får en personlig konsultchef.
Vi med många tycker att vi är Sveriges skönaste bemanningsföretag och vi arbetar aktivt med att utveckla såväl vår interna gemenskap som våra externa nätverk. Därför genomför vi regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Sara Dahlström på tfn: 0768-696495.
För att söka tjänsten, gå in på
http://www.centric.eu/SE/Default/IT--Finance/Lediga-tjaenster?jobId=3452Vi har tyvärr inte möjlighet att hantera ansökningar som inkommer via vanlig post eller e-post.
Centric Professionals är ett bemanningsföretag med över 230 konsulter anställda i Stockholm, Göteborg och Malmö. I Europa har Centric mer än 5000 anställda. Vi specialiserar oss på bemanning, rekrytering och förmedling av tjänster inom IT, ekonomi och administration.
Som konsult hos oss har du möjlighet att ständigt bygga vidare på din karriär; plugga till certifikat som är giltiga över hela världen, skaffa dig erfarenheter genom intressanta kunduppdrag och arbeta med utmanande projekt. Vi är självklart ett auktoriserat bemanningsföretag och följer givetvis gällande kollektivavtal tecknat mellan Almega bemanningsföretagen och Unionen.
Centric - connect.engage.succeed.
Arbetstider och omfattningVisstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
ErsättningFast lön
KontaktSara Dahlström, Konsultchef 0768-696495
sara.dahlstrom@centric.euFöretagCentric Professionals AB
AdressCentric Professionals AB
Hamngatan 33
17266 Sundbyberg
KontorsadressHamngatan 33
Sundbyberg
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-50122100
Jobbnummer 1793331
Observera att sista ansökningsdag har passerat.