Finance Manager -Megtec Systems AB

Onepartnergroup Väst AB / Ekonomichefsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Onepartnergroup Väst AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Är du en erfaren ekonom som söker en ny utmaning i en internationell koncern? Vill du jobba i ett familjärt företag inom en stor koncern? Då kan du vara rätt person för oss!

MEGTEC Systems AB är en del av Dürr Systems AG, ett globalt företag som är ledande inom Clean Technology Systems och rening av industriella utsläpp. MEGTEC erbjuder olika reningstekniker, såsom elfilter, textilfilter, skrubbrar, katalytiska- och oxidationssystem.
MEGTEC är välkända inom industrier som däcktillverkning, läkemedelsindustrin och kolgruvor. Tekniken används för att minska VOC utsläppen från kända Bilfabrikanter.

Nu befinner dem sig för närvarande i en spännande tillväxtfas och söker nu en Finance Manager som vill vara med på deras resa framåt.
Med kontor i centrala Göteborg erbjuds du en utvecklande och verksamhetsnära roll. Här blir du en del av ett härligt team på totalt 25 medarbetare. Dürr Sweden - Dürr (durr.com)

Publiceringsdatum
2023-05-30

Om tjänsten
Som Finance Manager på MEGTEC har du en nyckelroll i bolaget. Du är en proaktiv person som fokuserar på resultat. Din funktion innebär att du ger direkt stöd med finansiell information och projektredovisning till VD och företagets anställda inom olika områden. Du kommer att samarbeta med dina kollegor på bland annat ekonomi, inköp och serviceavdelningen. Dina arbetsuppgifter på ekonomiavdelningen inkluderar rapportering, informationssupport och dokumentation. Du ansvarar även för att förbereda månadsbokslut till tyska shared services center, skicka månadsrapporter, rapportera cashflow, leasing, skatter, skattedeklarationer, budget och årsredovisning samt prognoser, rapportering av moms och projektredovisning, ansvarig för korskontroller med SAP och även att det skapas försäljningsorder i SAP-systemet.

Andra finansiella och administrativa arbetsuppgifter för ekonomiavdelningen inkluderar:
Skapa nya kunder i systemet (SAP) i samarbete med det globala tyska teamet.
Underlätta årsredovisning med revisorer genom att se till att den engelska årsredovisningen baserad på den svenska versionen blir färdigställd i tid och rapporterad till Bolagsverket.
Hantera kommunikationen med Shared Services-teamet i Tyskland och säkerställa att månatliga avstämningar för lokala böcker och IFRS-rapportering (Durr Germany) rapporteras i tid.
Månadsvis kontroll av kundfordringar och arbete i processen (Working in Process) tillsammans med områdets tjänster samt supportera leverantörer vid frågor.
Direkt kommunikation med Skatteverket för olika ärenden.avstämningar för balansräkningskonton och förbereder månatlig information för delade tjänster som ska lanseras i systemet.

Du får möjlighet att genomgå en utbildning i Dürr "anda" för - rutiner och procedurer. Större delen av utbildningen kommer att vara online via Teams, men det kan även bli tillfälle att resa till Tyskland för utbildning tillsammans med dina tyska kollegor.

Vad erbjuder MEGTEC
På MEGTEC får du möjlighet att arbeta i ett mindre företag med strukturer och rutiner från en stor koncern. Du kommer att verka i en internationell miljö med många kontaktytor, inklusive Shared Services-teamet i Tyskland. Dessutom får du tillgång till de oändliga utvecklingsmöjligheter som kommer med att vara en del av koncernen.

Profil
Som person är du ansvarsfull och har god struktur i ditt arbete. Du är van att arbeta i en snabbt tempo inför deadlines. Vi tror att du är självgående och har förmågan att ta initiativ för att hitta lösningar på nya uppgifter och situationer. Du trivs med att ha många kontakter och kan kommunicera tydligt med kollegor inom koncernen.
För att vara kvalificerad för rollen ser vi att du har en ekonomisk utbildning och minst 4-5 års erfarenhet av arbete inom ekonomiavdelning, med alla förekommande uppgifter i SAP (FI och CO). Du bör ha erfarenhet av redovisning, årsredovisning, skattedeklaration, momsredovisning, skapande av försäljningsorder, projektstyrning, IFRS-rapportering och projektredovisning.
För att trivas i denna roll behöver du ha goda IT-kunskaper och kunna snabbt anpassa dig till nya system. Erfarenhet av Excel är viktigt.
Tidigare erfarenhet i systemet SAP är önskvärt och eftersom engelska är koncernens huvudspråk bör du ha goda kunskaper i både svenska och engelska, både skriftligt och muntligt.

Så ansöker du
MEGTEC Systems AB samarbetar i rekryteringsprocessen med OnePartnerGroup. Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, vänligen kontakta Tania Benitez på mailadressen tania.benitez@onepartnergroup.se.
Anställningen sker direkt hos MEGTEC. Vi ber dig att skicka med relevanta intyg och betyg tillsammans med din ansökan. Vänligen sök via annonsen, ansökningar via e-post kommer inte att tas emot. Vi kommer att kalla till intervjuer löpande under rekryteringsprocessen.

Välkommen med din ansökan

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-07-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
OnePartnerGroup Väst AB (org.nr 559041-3083)

Arbetsplats
Megtec Systems AB

Kontakt
Tania Benitez
tania.benitez@onepartnergroup.se

Jobbnummer
7833029

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Onepartnergroup Väst AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Onepartnergroup Väst AB: