Finance Assistant sökes till stor evenemangsarrangör!

Adecco Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Har du erfarenhet av att arbeta både med kundreskontra och leverantörsreskontra samt har erfarenhet från elektronisk faktura hantering? Då har vi på Adecco Finance & Legal ett uppdrag för dig hos vår kund i Stockholm!

Utgångspunkt för ditt arbete
Utgångspunkten för ditt arbete är att sträva efter kvalitet och effektivitet i alla led. För att uppnå företagets mål krävs noggrannhet och snabbhet i kombination med en förståelse för kundens behov. Dina personliga prestationer är viktiga men det team du arbetar i är din styrka och du har ansvar för att medverka till en positiv arbetsmiljö som präglas av ömsesidig respekt mellan kollegor.

Ansvarsområden
Ansvarig för löpande redovisning, hantering av leverantörsfakturor, kundfakturor inklusive reskontrorna. Du ska även kunna vara ekonomiansvarig behjälplig med moms- och skatteredovisningar.

Publiceringsdatum
2016-01-28

Dina arbetsuppgifter
• Kundreskontra: fakturering, rapportering, barterhantering, kundkontakt, påminnelseutskick.
• Leverantörsreskontra: elektronisk inscanning, administratör Invoice Manager, rapportering, skicka betalfil, barterhantering.
• Avtalshantering: hantering/arkivering av företagets alla avtal, inklusive fakturering av intäktsavtal.
• Avstämning av evenemang: avstämning av biljettkassan efter varje evenemang, mycket detektivarbete för att hitta diffar. Registrering av all biljettförsäljning från kassan samt Ticnet/AXS
• Behjälplig/delaktig vid bokslut (avstämningar, se till att fakturor är konterade och attesterade)
• Bokföring av våra dagliga transaktioner
• Hantering av kassarapporter: avstämning att bankade pengar kommer in på kontot
• Säkerställa att resurser och inventarier används effektivt för att undvika resursslöseri och minska kostnader
• Kommunicera med ansvarig chef för att kontinuerligt arbeta med ständiga förbättringar både för dig, avdelningen och för företaget
• Samt i övrigt förekommande arbetsuppgifter på avdelningen eller i företaget

Vem trivs här?
Du som har en ekonomisk utbildning på gymnasienivå, gärna påbyggnadsutbildning inom redovisning och erfarenhet av liknade uppgifter kommer snabbt komma in i din nya roll. Vi tror att du har arbetat som ekonomiassistent under några år och har erfarenhet från reskontraarbete, avstämningar och elektronisk fakturahantering. Har du dessutom erfarenhet från Visma Control och kunskap inom momsområdet är detta meriterande för tjänsten. Är du som person kvalitetsmedveten, tekniskt kunnig, ansvarsfull och tar initiativ kommer du att trivas! Med din engagerande känsla för service och kundbemötande i kombination med din positiva inställning och utmärkta samarbetsförmåga kommer du att få en rolig och varierande arbetsdag. Är du den vi söker? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag!

Vad erbjuder vi?
Tjänsten är ett konsultuppdrag och ska tillsättas omgående och är ett föräldravikariat. Som konsult är du anställd i Adecco Sweden.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Hos oss och på våra kunduppdrag kommer du som konsult att uppskattas för din kompetens som gör skillnad! Din vardag kommer att vara varierad med nedslag i många nya branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät.

Adecco kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden.

Vi vill att du ska må bra och ger dig friskvårdsbidrag som höjs successivt med anställningstiden och rabatter på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Adecco Finance & Legal förmedlar tjänster hos kunder inom bank- och försäkringsbranschen, hos finansbolag, advokat- och juristbyråer samt på olika ekonomiavdelningar, finansavdelningar och juristavdelningar. Allt från ekonomiassistenter till ekonomichefer, verksamhetscontrollers m.fl. Adecco har lång erfarenhet av branschen och har i många år hjälpt både små och stora företag med lyckade rekryteringar. Bland våra uppdragsgivare återfinns flera av de stora multinationella koncernerna, men också många av de innovativa mindre företagen. Mer information om Adecco finns på www.adecco.se

Är du intresserad?
Då ska du ansöka så snart som möjligt. Tjänsten ska tillsättas omgående och därför sker rekryteringsarbetet löpande under ansökningstiden.

Vid frågor angående registrering på hemsidan kontakta vår Kandidatsupport på tel: 08-598 980 10. Har du frågor gällande tjänster så går det bra att kontakta rekryteringsansvarig Sofia Lindqvist på sofia.lindqvist@adecco.se

Välkommen att söka!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-02-27
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sofia Lindqvist Sofia.Lindqvist@adecco.se

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Box 121 27, Kungsgatan 60
10224 STOCKHOLM

Kontorsadress
Box 121 27, Kungsgatan 60

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2641162

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: