Field manager - för anställning hos Yves Rocher Helsingborg
Yves Rocher / Försäljningsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla försäljningsjobb i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Yves Rocher i Helsingborg,
Malmö,
Göteborg,
Norrköping,
Stockholm eller i
hela Sverige Yves Rocher
Yves Rocher är världsledande inom botanisk skönhetsvård med ett sortiment som omfattar ca 700 produkter och täcker hela det kosmetiska området.
Globalt sysselsätter Yves Rocher direkt och indirekt mellan 15 000 och 22 000 människor.
30 miljoner kvinnor i 90 länder på 5 kontinenter använder produkter från Yves Rocher.
300 miljoner produkter från Yves Rocher säljs på årsbasis.
Yves Rochers division för Norden och Baltikum med huvudkontor i Helsingborg omsätter cirka 600 miljoner, har drygt 200 anställda och servar nöjda kunder i Sverige, Danmark, Norge, Finland och Baltikum. Yves Rocher har 18 egna butiker i Norden. För mer information om företaget, gå in på
www.yves-rocher.seJust nu söker vi till Sverige en Field Manager
Publiceringsdatum2011-01-14ArbetsuppgifterDin roll som Field Manager innebär i stora drag att supporta Yves Rochers butiker och dess butikschefer/ franchise tagare för att de i sin tur ska kunna förbättra sina resultat i butik. Det kan t ex innebära att stödja, styra och motivera personal till ett gemensamt arbetsätt och på så vis säkerställa framgångsrik försäljning av Yves Rochers produkter. Du kommer även i nära samarbete med Retail Manager, Anna Kervall se över de olika butikerna för att hela tiden sträva mot att jobba effektivare och mer lönsamt. Vidare kommer ni titta på i vilka städer och på vilka platser det är aktuellt att öppna fler butiker. Idag har Yves Rocher 8 butiker i Sverige och inom ett par år har företaget öppnat ytterligare 4-6 butiker. Som Field Manager rapporterar du till företagets Retail Manager Anna Kervall. Placering för tjänsten är på Yves Rochers huvudkontoret i Helsingborg, men för att lyckas i rollen krävs det att du stor del av din tid finns ute i företagets butiker. Det gör att övernattning är vanligt förekommande, givetvis beroende på hur du planerar ditt jobb och dina resor, men minst 2 övernattningar i genomsnitt per vecka måste du räkna med.
Vem är du
Vi tror att du är en strukturerad, organiserad och affärsdriven person med minst två års erfarenhet från försäljning inom butik samt att leda ett team. Du vet vad det innebär att sätta kunden i fokus och att driva en butik mot tuffa försäljningsmål. När du fungerar som bäst, får du med dig dina medarbetare genom din entusiasm, servicekänsla och kamratanda. I din roll blir du både en coach och en inspiratör för dina medarbetare; en förebild för Yves Rochers värderingar. För att du och dina medarbetare ska lyckas nå målen är det viktigt att du har förmåga att motivera din personal, ser vilka förutsättningar som krävs, stöttar dem i genomförandet och är noga med uppföljningen. Du är van att arbeta självständigt med egen drivkraft, inger förtroende och har lätt för att bygga goda relationer på ett affärsmässigt sätt. Du behärskar engelska i tal och skrift har goda datorkunskaper.
Yves Rocher erbjuder dig ett självständigt och utmanande arbete i ett väletablerat företag. Yves Rocher strävas efter ett arbetssätt där värderingar som ärlighet, laganda och engagemang är väl integrerade i företagskulturen.
KvalifikationerSå ansöker duVälkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV på Teamworks hemsida
www.twb.seVi ser gärna att du söker tjänsten snarast möjligt, dock senast den 20 januari måste vi ha fått in din ansökan. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Mahlin Glyré på Teamwork 042-17 66 11, alt. maila
mahlin.glyre@twb.se .
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-01-20
Ange följande referens när du ansöker: 899
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktMahlin Glyré
FöretagYves Rocher
AdressYves Rocher
Jobbnummer 822468
Observera att sista ansökningsdag har passerat.