Fastighetssamordnare
Nordanstigs Kommun, Tillväxt & Service, Teknik & Hållbarhet / Fastighetsskötarjobb / Nordanstig
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla fastighetsskötarjobb i Nordanstig,
Hudiksvall,
Sundsvall,
Ljusdal,
Timrå eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Nordanstigs Kommun, Tillväxt & Service, Teknik & Hållbarhet i Nordanstig Nordanstig Naturligtvis- Här förverkligar du dina livsdrömmar
Nordanstigs kommun ligger i norra Hälsingland nära Sveriges mittpunkt mellan Hudiksvall och Sundsvall. Kommunen sträcker sig från kusten med sandstränder, fiskelägen och natursköna öar, till inlandets stora skogar med känsla av vildmark och möjlighet till både fiske och alpin skidåkning. Vi har prisvärda boenden både på landsbygden och i våra många små samhällen. Vårt rika kultur- och föreningsliv engagerar många av våra cirka 9500 invånare.
Vi erbjuder dig
Ett spännande och utvecklande arbete där du bidrar till att det ska vara attraktivt att bo och verka i Nordanstigs kommun.
I vår organisation är få saker omöjliga och det är viktigt att du är full av idéer som vi tillsammans kan genomföra. Vi har korta beslutsvägar och du får möjlighet att följa de olika processerna från början till slut.
Ditt uppdrag
Nordanstigs kommun är i en utvecklingsfas och vi behöver därför förstärka enheten Teknik och hållbarhet med en fastighetssamordnare. I ditt uppdrag som fastighetssamordnare kommer du att samordna det strategiska arbetet med underhåll av kommunens fastigheter och övriga anläggningar samt vara representant mot fastighetsbolag. I arbetsuppgifterna ingår också projektledning, planering och uppföljning av investeringar samt planerat underhåll. I arbetet ingår även att i samverkan med verksamheten ta fram beslutsunderlag till förtroendevalda och presentera dessa.
Teknik och hållbarhet har ett brett ansvarsområde med ansvar för bland annat kommunens byggnader, skog och mark, gator och vägar, GIS och miljöutveckling. Det är en enhet med sju personer genomför många olika typer av uppdrag. Du kommer sannolikt att få vara inblandad i många av dem och det är just det som gör detta arbete så roligt.
Publiceringsdatum2023-09-11KvalifikationerVi ser gärna att du har en eftergymnasial utbildning med inriktning mot fastighet alternativt förvärvat motsvarande kompetens på annat sätt. Du har arbetat med fastighetsförvaltning och/ eller byggprojekt samt haft ansvar för budget och uppföljning. Tjänsten kräver grundläggande kunskaper inom fastighetsjuridik och LOU. Du har B-körkort.
Meriterade
Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av kommunal verksamhet och/eller andra politiskt styrda organisationer.
Dina personliga egenskaperDu har lätt att uttrycka dig i tal och skrift och förmåga att sätta dig in i andra verksamheters behov och lösa svåra frågeställningar. Arbetet innebär mycket frihet under ansvar varför du behöver vara ansvarsfull, självgående, noggrann, initiativtagande och kommunikativ med kollegor, chefer, projektledare och andra. Du tycker naturligtvis om att arbeta både enskilt och i grupp och tillsammans aktivt bidra till god stämning på enheten. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Övrig informationTjänsten kan komma att inledas med 6 månaders provanställning. Vi erbjuder våra medarbetare 1500kr i friskvårdsbidrag och möjligheten till semesterväxling.
Urval och kontakt sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan!
Vid rekrytering gör Nordanstigs kommun ett medvetet val gällande var vi vill exponera vår annons. Vi vill ej bli kontaktade av annonssäljare eller rekryteringsföretag.
Ersättning Individuell lönesättning
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-09-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2023/70".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Nordanstigs kommun (org.nr 212000-2312)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Nordanstigs Kommun, Tillväxt & Service, Teknik & Hållbarhet
Kontakt Anna Hesselgren-Heijbel, enhetschef
+46725278390 Jobbnummer 8102535
Observera att sista ansökningsdag har passerat.