Fastighetskontoret söker en kundförvaltare
Stockholms kommun / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Järfälla,
Upplands Väsby eller i
hela Sverige Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Fastighetskontoret förvaltar och utvecklar ett unikt fastighetsbestånd viktigt för Stockholms invånare, företagare och besökare. Fastighetsbeståndet består av allt från större kontorsbyggnader, offentliga lokaler, idrottshallar, saluhallar och brandstationer till slott och herrgårdar, konstnärsateljéer, villor och små torp på landet. Vi förvaltar även natur- och friluftsområden utanför kommungränsen. Idag sitter vi i moderna lokaler på Kungsholmen, intill Stadshuset, cirka 5 minuter från Centralstationen. Under våren 2022 flyttar vi till nyrenoverade, fräscha och modernt anpassade lokaler i Tekniska Nämndhuset på Fleminggatan 4.
Fastighetskontoret söker nu en kundförvaltare som är redo för nya utmaningar!
Din roll som kundförvaltare
I rollen som kundförvaltare får du möjlighet att, ihop med kompetenta och engagerade kollegor, arbeta med varierande arbetsuppgifter och utmaningar utifrån vårt spännande och unika uppdrag och fastighetsbestånd.
Ditt uppdrag är att skapa och upprätthålla goda långsiktiga relationer med dina hyresgäster på ett professionellt sätt för att tillgodose deras behov. I rollen ingår även att samverka för en god ekonomi för ditt fastighetsbestånd.
Som kundförvaltare har du ett helhetsansvar för de fastigheter som du förvaltar, det vill säga du har ett budget- och resultatansvar samt ett ansvar för att utveckla fastigheterna på ett långsiktigt och hållbart sätt.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Skapa och upprätthålla goda relationer med hyresgästerna
- Ansvara för samordningen av den operativa fastighetsförvaltningen
- Ha ett helhetsansvar för budget, prognoser, intäkts- och resultatuppföljning
- Ta fram hyreskontrakt, genomföra hyresförhandlingar och hyresavtalsbevakning
- Ansvara för planering och uppföljning av lokalanpassningar inom kontorets spännande fastighetsbestånd
- Vara delaktig i investeringsprojekt.
Din kompetens och erfarenhet
Vi söker dig som har relevant utbildning för tjänsten, t ex högskoleutbildning med inriktning mot fastighetsekonomi, alternativt att du har flerårig erfarenhet av att ha arbetat inom fastighetsförvaltning i en förvaltarroll.
Du har goda kunskaper i fastighets- och hyresjuridik, ekonomisk analys och uppföljning.
Som person är du trygg, lyhörd och inger förtroende. Du har lätt för att samarbeta och skapa långsiktiga kundrelationer. Du är affärsmässig och strukturerad samt planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. En ekonomisk medvetenhet är viktigt då du kommer att fokusera på kostnader, intäkter och effektivitet ur ett fastighetsekonomiskt perspektiv. För rollen krävs att är du utåtriktad med en god kommunikativ förmåga så väl muntligt som skriftligt samt trivs med att arbeta i team. Körkort B är ett krav.
Vi tycker också att det är viktigt att du verkar för vår värdegrund - ansvarstagande, nytänkande, professionalism och helhetsperspektiv. Du värdesätter olikheter och förstår hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig och andra.
Din arbetsplats och dina kollegor
Fastighetsavdelningen ansvarar för förvaltning av Stockholms stads fastigheter, i första hand av lokaler för stadens egna behov som till exempel kontorslokaler, brandstationer, offentliga lokaler och lokaler för idrott och kultur. Några exempel på fastigheter är Kulturhuset, Stockholms stadsbibliotek, Liljevalchs och Östermalmshallen samt idrottsanläggningar som till exempel Eriksdalsbadet.
Avdelningen består av består av fem enheter; driftenheten, enheterna kundförvaltning 1 och 2, teknikförvaltning samt teknikspecialister. Du kommer att tillhöra kundförvaltning 2 som leds av enhetschef Tina Lindberg.
Vårt mål är att ha nöjda kunder och tillhandahålla ändamålsenliga lokaler och långsiktigt säkerställa värdet på våra fastigheter
Att arbeta hos oss är alltid varierade och ger stora möjligheter till personlig utveckling.
Hos oss får du
- vara med och utveckla Stockholm
- arbeta med spännande och unika fastigheter
- goda möjligheter att utvecklas inom ramen för ditt uppdrag och inom Stockholms stad
- stor frihet att planera ditt arbete
- en chef som engagerar, stöttar och utmanar
- hjälpsamma och kompetenta kollegor som bidrar till en god stämning på kontoret
- en centralt belägen arbetsplats
- förmåner som exempelvis Edenred Lunchförmån, friskvård och semesterväxling
- en arbetsgivare som jobbar med sina utmaningar.
Låter det här som något för dig? Välkommen med din ansökan!
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning
Publiceringsdatum2022-02-02ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-02-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagStockholms kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/460".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)
Arbetsplats Stockholms Stad, Fastighetskontoret, Fastighetsavd. Kundförvaltning 2
Kontakt Tina Lindberg
08-508 26 735 Jobbnummer 6305598
Observera att sista ansökningsdag har passerat.