Fastighetsförvaltare

Bräcke kommun, Teknik- och infrastrukturavdelningen / Fastighetsskötarjobb / Bräcke
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla fastighetsskötarjobb i Bräcke, Höganäs, Ängelholm, Helsingborg, Båstad eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bräcke kommun, Teknik- och infrastrukturavdelningen i Bräcke

I Bräcke kommun i Jämtland är du alltid nära äventyr och smultronställen. Gnistrande vinterdagar på skidor såväl som heta sommardagar i båten är vardag för oss som bor här. I Bräcke kommun finns trygga skolor, personlig äldrevård och en mängd små och medelstora företag med idéer och kunskap som skapar värden lokalt och globalt. Goda kommunikationer i stråket mellan Sundsvall och Östersund och en fibertäckning på över 90 procent gör det enkelt att bo, jobba och resa i vår kommun. Här finns en vilja att utvecklas och samtidigt en självklar mentalitet att värna om naturen, kulturen och människorna som bor här. Välkommen till Bräcke kommun - lite närmare!

Publiceringsdatum
2023-01-02

Arbetsuppgifter
Teknik- och Infrastrukturavdelningen ansvarar för gator, vägar och kommunens fastigheter, allt från skolor och bostäder till äldreboenden och kontor. Vi förvaltar ca 90 000 m2 lokaler och ca 500 lägenheter.

Fastighetsförvaltare har personal- budget- och arbetsmiljöansvar och ska, under teknisk chef, ansvara för driften av kommunens byggnader med tillhörande mark. Du hanterar avtal och leverantörsfakturor, planerar underhåll och är ansvarig för fastigheternas ekonomi och budget, med tillhörande uppföljningar och prognoser samt att Du har kund- och hyresgästkontakter.

Kvalifikationer
Du har relevant högskole- /universitetsutbildning för verksamhetsområdet eller annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Meriterande är om du har några års erfarenhet av att förvalta fastigheter. Du ska vara intresserad och kunnig inom fastighetsteknik, ekonomi och arbetsledning. Kunskaper inom offentlig upphandling och LOU är meriterande.

Du har goda datorkunskaper med god administrativ kompetens och förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift.

För att lyckas i rollen är det viktigt att du kan planera och organisera arbetet på ett realistiskt sätt. Du förutser problem och skapar alternativa planer om det inte blev som det var tänkt eller om förutsättningar förändrats. Utmanande situationer hanterar du med bevarat lugn och fokus med förmågan att se lösningar istället för problem. Du har en god kommunikativ förmåga och kommunicerar tydligt, enkelt och effektivt. Att utgå från kundernas behov och bygga samt bibehålla goda relationer såväl internt som externt faller sig naturlig för dig.

ÖVRIGT
Bifoga CV och personligt brev och berätta lite om dig själv
Vi kommer arbeta löpande med urval och intervjuer.
Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden från bemannings- och rekryteringsföretag om annonserings- och rekryteringshjälp.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-01-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022-17-ToI".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bräcke kommun (org.nr 212000-2460), http://www.brackenasta.se

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Bräcke kommun, Teknik- och infrastrukturavdelningen

Kontakt
Ingenjör
Michael Larsson
michael.larsson@bracke.se
0693-16198

Jobbnummer
7304511

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bräcke kommun, Teknik- och infrastrukturavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bräcke kommun, Teknik- och infrastrukturavdelningen: