Familjerättssekreterare
Sala kommun / Socialsekreterarjobb / Sala
2019-10-17
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Familjerättssekreterare" (publicerad 2021-05-19) ⬅️
Visa alla socialsekreterarjobb i Sala,
Heby,
Surahammar,
Västerås,
Avesta eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sala kommun i Sala,
Västerås eller i
hela Sverige Sala är en trivsam småstad med ett centralt geografisk läge och goda allmänna kommunikationer. I kommunen bor ca 22 600 invånare varav ca 2 000 har kommunen som arbetsgivare. För mer information se
www.sala.se.Inom Individ och familjeomsorgen i Sala arbetar 35 medarbetare med myndighetsutövning, behandlande och stödjande insatser för barn, ungdomar och deras familjer. Vi söker nu en kollega till uppdraget som familjerättssekreterare. Hos oss sitter socialsekreterare, familjehemssekreterare och familjerätten i samma korridor vilket har skapat en naturlig samverkan. Familjerätten i Sala kommun samverkar sedan 2018 med Heby kommun vilket innebär att du har en kollega som du samarbetar med och delar kontor med i Sala och Heby. Hos oss finns möjlighet att tillämpa distansarbete där sådant bedöms vara fördelaktigt för både verksamhet och medborgare. Vi har flextidsavtal och erbjuder även extern handledning och individuellt anpassad kompetensutveckling.
Arbetsuppgifter
Som familjerättssekreterare utför du kortare yttranden samt utredningar om vårdnad, boende och umgänge på uppdrag från domstol. Du handlägger även samarbetssamtal, ärenden om umgängesstöd, adoptions- och avtalsärenden samt faderskaps- och föräldraskapsutredningar. Som familjerättssekreterare förväntas du arbeta med alla ärendetyper vilket ger en varierande och spännande vardag.
Kvalifikationer
Vi välkomnar dig som har socionomutbildning eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. För att vara aktuell för den här tjänsten behöver du ha tidigare erfarenhet av myndighetsutövning inom barn- och ungdomsverksamhet. Har du dessutom tidigare erfarenhet av familjerättsligt arbete är det meriterande. För att lyckas i denna roll bör du vara flexibel utifrån ditt uppdrag samt bra på att skapa hållbara relationer. Du behöver ha förmåga att hålla ett tydligt barnfokus när föräldrar befinner sig i konflikt samt att du har gott omdöme. För att trivas hos oss tror vi att du är nyfiken och ödmjuk inför andra människors livssituation. Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet i form av samarbetsförmåga, engagemang samt ordning och reda. Du skall också ha goda kunskaper i det svenska språket såväl i tal som skrift samt god dator- och dokumentations/utredningsvana. Vi hoppas även att du är intresserad av att utveckla familjerättens arbetssätt för att kunna ge kommuninvånarna en så bra service som möjligt. För tjänsten behöver du ha B-körkort.
Anställningsvillkor
Tillsvidareanställning på heltid
Individuell lönesättning tillämpas.
Tillträde enligt överenskommelse.
Provanställning kan komma att tillämpas.
Vi kommer att begära utdrag ur belastningsregistret vid eventuell anställning.
Publiceringsdatum2019-10-17Så ansöker du Ansök senast 2019-11-10.
Ansökan sker från
www.sala.se/ledigajobb.Vi tar inte emot ansökningar via e-post.
Urval och intervjuer sker löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.
Upplysningar
Vill du veta mer om tjänsten går det bra att kontakta
Verksamhetschef: Anna Pierrou, tfn 0224-74 90 33
Enhetschef: Eva-Lotta Holmberg, tfn 0224-74 96 29
SSR: Maria Ahlgren, tfn 0224-74 96 28
Vision: Thomas Roberg, tfn 0224-74 96 62
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss vänligen men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-11-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSala kommun
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Sala kommun (org.nr 212000-2098),
http://www.sala.se/ Körkort För detta jobb krävs körkort.
Jobbnummer 4877575
Observera att sista ansökningsdag har passerat.