Familjehemssekreterare

Enköpings kommun Socialförvaltningen / Socialsekreterarjobb / Enköping
2022-07-07
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Familjehemssekreterare" (publicerad 2022-09-09) ⬅️


Visa alla socialsekreterarjobb i Enköping, Knivsta, Håbo, Strängnäs, Västerås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Enköpings kommun Socialförvaltningen i Enköping

Enköpings kommun är arbetsplatsen för dig som vill vara med och skapa det långsiktigt goda samhället. Här får du möjlighet till personlig utveckling samtidigt som du får chansen att göra verklig skillnad för alla som lever och verkar i Enköping. Vi förutsätter att du är kompetent, vetgirig och redo att axla ett stort ansvar. Vilka goda idéer vill du vara med och förverkliga?

Vill du veta mer om oss som arbetsgivare? Titta in på vår jobbsida: https://jobb.enkoping.se




Publiceringsdatum
2022-07-07

Arbetsuppgifter
Vi på Socialförvaltningen i Enköping arbetar proaktivt och nytänkande med våra brukare i ständigt fokus. Förvaltningen strävar efter att fortsätta vara en attraktiv arbetsgivare med så bra arbetsmiljö som möjligt.
Inom avdelningen Samhällsvård är vi ca 10 medarbetare, två teamledare och en avdelningschef. Hos oss sitter även ett skolteam från utbildningsförvaltningen som även de arbetar med förvaltningens placerade barn. Inom förvaltningen har vi ett nära och gott samarbete mellan myndigheten och vår väl utbyggda öppenvård. Vi har även ett gott samarbete med externa aktörer.

På avdelningen Samhällsvård tycker vi det är viktigt att man trivs, mår bra och har kul på jobbet. Vi erbjuder en arbetsplats med stimulerande arbete och god teamkänsla samt goda möjligheter till kompetensutveckling och att arbeta med verksamhetsutveckling. Vår målsättning är att skapa bästa möjliga förutsättningar att kunna utföra våra uppdrag på bästa sätt för de placerade barnen.

Som familjehemssekreterare har du ansvar för att arbeta med förvaltningens interna familjehem. De fyra delar som finns inom familjehemsvården avseende rekrytering, utredning, utbildning och råd och stöd gentemot uppdragstagare ingår i tjänsten. Denna tjänst är framför allt inriktad direkt mot familjehemmen i form av råd och stöd och du har ett tätt och nära samarbete med de socialsekreterare som har ansvar för barnets insats.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har socionomexamen.
Du får gärna ha några års erfarenhet av arbete inom socialtjänsten. Du ska ha god kunskap inom arbetsområdet, aktuell lagstiftning och kunna uttrycka dig väl i tal och skrift.

För att annan examen ska anses vara relevant ska den innefatta eller kompletterats, så att handläggaren sammantaget har gått högskolekurser på områdena;
1.socialt arbete (svårighetsgraden ska ha höjts stegvis),
2.socialrätt,
3.förvaltningsrätt, och
4.psykologi.

B körkort - Bil körning förekommer i tjänsten.
Tidigare erfarenhet av arbete med familjehem och myndighetsutövning inom barn och familj.

Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet.
Rekrytering sker löpande.

ÖVRIGT
Varmt välkommen med din ansökan!

Det är av yttersta vikt att kunder och klienter inom socialförvaltningens verksamheter kan känna trygghet i den omsorg som kommunen har ansvar för. Därför måste du visa upp ett utdrag från belastningsregistret innan erbjudande om anställning. Handläggningstiden för ett utdrag är cirka tre veckor och du beställer det själv via polisens webbplats. Beställ gärna utdraget samtidigt som du skickar in din ansökan så att du har allting klart om du går vidare i rekryteringsprocessen. Har du redan ett utdrag får det inte vara äldre än ett år.

Beställ ditt utdrag från belastningsregistret på polisens webbplats här:
https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken för ansökan.

Dina ansökningshandlingar omfattas av offentlighetsprincipen och kan därför komma att lämnas ut som allmän handling efter en sekretessprövning. Vill du veta mer om hur Enköpings kommun generellt sett hanterar personuppgifter så finns mer information på vår hemsida.

För dig som har skyddad identitet så finns information om hur du söker tjänsten här:
https://enkoping.se/foretag-och-arbete/jobba-i-enkoping.html#box-Personuppgiftersamtskyddadidentitet

Har du frågor om systemet eller hur du ska göra din ansökan, kontakta Visma Recruit på 0771-693 693.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2022-08-01 Just nu söker vi en vikarie för ett längre vikariat till juni 2023. , upphör: 2023-06-15 .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-07-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Enköpings kommun Socialförvaltningen

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C91375".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Enköpings kommun (org.nr 212000-0282)

Arbetsplats
Enköpings kommun Socialförvaltningen

Kontakt
Avdelningschef
Elin Thisner
0171-62 69 02

Jobbnummer
6806724

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Enköpings kommun Socialförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Enköpings kommun Socialförvaltningen: