Familjehemssekreterare
Orust Kommun, Förvaltningsområde Omsorg / Administratörsjobb / Orust
2016-07-13
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Familjehemssekreterare" (publicerad 2017-07-20) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Orust,
Stenungsund,
Lilla Edet,
Uddevalla,
Lysekil eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Orust Kommun, Förvaltningsområde Omsorg i Orust Publiceringsdatum2016-07-13Referensnummer för detta jobbKS 2016:1249
Placering
Barn- och Familjeenheten inom Individ- och familjeomsorgen, Henån.
Om arbetsplatsen
Vill du vara en del av vår växande enhet?
Individ- och familjeomsorgen i Orust kommun finns i Henån. Familjeenheten är väl organiserad och det finns mycket kompetens att tillgå internt. Enheten består idag av elva socialsekreterare, fyra familjebehandlare, fyra ungdomsbehandlare, en pedagog vid Öppna förskolan, en kurator vid Ungdomsmottagningen samt en enhetschef. Vi håller en hög kvalitet i vårt arbete och har ett brett utbud av behandlingsinsatser. Hos oss får du en god introduktion och goda möjligheter till fortbildning inom arbetsområdet, metodhandledning och processhandledning. Arbetsplatsen präglas av ett gott och öppet klimat.
Under 2015 har enheten utökats med sammanlagt fem tjänster inom myndighetsutövningen för att möta det ökade mottagandet av ensamkommande barn. Den aktuella tjänsten är en av våra nyinrättade tjänster.
Barn- och Familjeenheten är en av enheterna inom Individ- och familjeomsorgen. Övriga enheter är Vuxenenheten, Boende för ensamkommande och Arbetsmarknadsenheten. Individ- och familjeomsorgen har en hög grad av samverkan med den enskilde brukarens behov i fokus.
Dina arbetsuppgifterSom familjehemssekreterare ansvarar du för att rekrytera, utreda, stötta och handleda familjehem. Du arbetar tätt tillsammans med socialsekreterarna och driver ärendena framåt. Du ansvarar för att skriva avtal och sköta ekonomiska rutiner i ärendena kring ersättning och liknande frågor. Tjänsten omfattar också utredning och stöd avseende kontaktfamiljer.
Vi utreder enligt Kälvesten och arbetar med BRA-fam.
KvalifikationerDu är socionom eller har annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig och har erfarenhet av myndighetsutövning inom den sociala barn/ungdomsvården. Utbildning i familjehemsutredningsarbete är meriterande, likaså erfarenhet av BBIC. Meriterande är även handledarutbildning.
Vi förutsätter att du är en empatisk och trygg person med god personlig mognad och samarbetsförmåga samt att du bidrar till ett gott arbetsklimat. För dig är det en självklarhet med engagemang för barn som lever i en utsatt situation. Du ska ha god förmåga till reflektion och analys, uttrycka dig väl i både tal och skrift samt ha förmåga att organisera ditt arbete. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
B-körkort krävs för tjänsten.
Anställningstyp/arbetstider100 %, tillsvidareanställning.
Tillträdesdag
Snarast enligt överenskommelse
Övriga upplysningar
Orust kommun tillämpar rökfri arbetstid.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
KörkortskravB
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Individuell lönesättning, ange löneanspråk.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-08-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökanAnge följande referens när du ansöker: KS 2016:1249
KontaktAnn-Catrin Waldén, Enhetschef 0304-33 44 13
Annika Westlund, Verksamhetschef 0304-33 43 64
Facklig kontaktFackliga företrädare nås via kommunens växel 0304-33 40 00
FöretagORUST KOMMUN, Förvaltningsområde omsorg
AdressORUST KOMMUN, Förvaltningsområde omsorg
47380 HENÅN
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 0304-33 40 00
Jobbnummer 2953087
Observera att sista ansökningsdag har passerat.