Familjehemssekreterare

Norbergs Kommun / Administratörsjobb / Norberg
2016-02-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Familjehemssekreterare" (publicerad 2021-11-23) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Norberg, Fagersta, Avesta, Hedemora, Smedjebacken eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Norbergs Kommun i Norberg, Fagersta eller i hela Sverige

Norberg är en bergslagskommun och utgör centrum i en av landets äldsta bergslagsbygder, här bor ca 5 700 personer varav ca 80 % i tätorten. Geografiskt är kommunen belägen i Västmanlands norra del med gräns mot Fagersta, Sala och Dalarna

Vi söker en familjehemssekreterare till IFO (Individ och familjeomsorgen) På IFO svarar vi för utredning och uppföljning av barn/ungdomar och vuxna samt biståndsbedömning SoL. och LSS. Även familjerättsfrågor hanteras inom IFO. Den arbetsgrupp du kommer att tillhöra består av Områdeschef, 1:e socialsekreterare Vuxen fem vuxenhandläggare inklusive biståndsbedömning SoL och LSS. 1:e socialsekreterare Barn och Unga, fem handläggare barn och unga. Två familjebehandlare ingår också i arbetsgruppen. När det gäller övrig öppenvård har vi samarbete och gemensamma verksamheter med Fagerstas och Skinnskattebergs kommuner.

Publiceringsdatum
2016-02-11

Dina arbetsuppgifter
Som familjehemssekreterare arbetar du med att rekrytera, utreda, utbilda samt handleda familjehem. Det innebär bland annat att åka på hembesök, göra intervjuer samt stötta familjehemmen i deras uppdrag. Du kommer att arbeta i nära samarbete med socialsekreterarna i barn och ungdomsgruppen. Tillsammans med barnsekreterarna arbetar du för att de placerade barnen ska få likvärdiga möjligheter som andra barn. Uppdraget innefattar även familjehemsplacerade ensamkommande barn.

Kvalifikationer
Du ska vara socionom eller socialpedagog och ha erfarenhet av arbete med familjer och barn. Tidigare erfarenheter av myndighetsutövning och utredningsarbete är meriterande vilket också erfarenhet av barnsamtal och av handläggning enligt BBIC är. Viktiga egenskaper är samarbetsförmåga, stresstålighet, förmåga att arbeta i team, flexibilitet, förmåga att lyssna och se saker ur flera perspektiv samt ha förmåga att uttrycka dig nyanserat i tal och skrift. Du ska vara väl förtrogen med lagstiftning och regelverk inom socialtjänsten. Vi använder datastödet Pro Capita och ser gärna att du har erfarenhet av det. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Körkort erfordras.

Upplysningar kan lämnas av
Jonna Lauritsen Områdeschef Individ och familjeorsorgen Tfn: 0223- 29 000
eller Marina Dickfors 1: socialsekreterare Tfn: 0223-29 000

Fackliga företrädare:
För SSR Ombudsman Ove Carlsson 019-21 40 79
För Vision Joakim Hagman Tfn: 0223-29 000

Sista ansökningsdag:160311. Intervjuer kommer att hållas under ansökningstiden

Tillträde 2016-04-01 eller efter överenskommelse

Kommunen tillämpar rökfri arbetstid.

Körkortskrav
B
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-03-11
Ange följande referens när du ansöker: SF 11/16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Områdeschef IFO Jonna Lauritsen 0223- 29000

Företag
Norbergs kommun

Adress
Norbergs kommun
Box 25
73821 NORBERG

Kontorsadress
Malmgatan 7

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2664614

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Norbergs Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Norbergs Kommun: