Familjehemssekreterare

Arboga kommun / Administratörsjobb / Arboga
2013-05-28
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Familjehemssekreterare" (publicerad 2018-04-06) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Arboga, Kungsör, Köping, Hallstahammar, Eskilstuna eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Arboga kommun i Arboga

I Arboga finns småstadens charm i storstadens närhet. Natur, skolor och fritidsaktiviteter ligger aldrig mer än en promenad eller cykeltur bort. Många människor hämtar sin inspiration i Arboga. Här finns plats och tid att tänka nya tankar. Tid att vara tillsammans.

Socialförvaltningen, individ- och familjeomsorgen i Arboga kommun söker familjehemssekreterare till den gemensamma Familjehemsenheten för Köping-Arboga-Kungsör (KAK).

Individ- och familjeomsorgen består av ett myndighetskontor och en öppenvårdsenhet. På myndighetskontoret arbetar bland annat socialsekreterare som handlägger ärenden rörande barn, unga och familj, vuxen samt försörjningsstöd. Även handläggning av familjerätt sker inom enheten. Inom öppenvården arbetar ett team kring riktade målgrupper med en evidensbaserad grund. Inom KAK finns gemensamma verksamheter såsom familjehemsenhet, familjepedagoger och familjerådgivning.

Publiceringsdatum
2013-05-28

Dina arbetsuppgifter
Familjehemsenheten har ett gemensamt ansvar för samtliga familjehem och kontaktfamiljer inom KAK. Arbetsuppgifterna består av bland annat av att arbeta med stöd och kompetenshöjande verksamhet till familjehem, upprätta avtal med arvode och omkostnadsersättning. Förutom detta så handlar det om nyrekrytering och utredning av familjehem och kontaktfamiljer. Familjehemsenheten består av fyra heltidstjänster.

Kvalifikationer
Vi söker dig med socionomexamen eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete med barn och familjer i kommunal socialtjänst och/eller familjehemsvård samt har kunskaper om BBIC. Du ska kunna arbeta självständigt, ta egna initiativ och ha ett intresse för att arbeta med utsatta grupper. Arbete präglas i hög grad av att ge service till både myndighetspersonal och familjehem. Vi förväntar oss också att du har en god organisatorisk förmåga och tycker om att ge service. Som person är du lugn och metodisk och stresstålig vilket innebär att du gillar att arbeta i ett högt tempo. Du ska ha en god datorvana och vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Körkortskrav
B-körkort krävs.

Arbetstid och omfattning
Tjänsten är tillsvidare och heltid. Tillträde enligt överenskommelse.

Arboga kommun erbjuder dig bland annat friskvård och rökfri arbetstid! Vid all rekrytering tillämpar vi vår likabehandlingsplan.

Så ansöker du
Sista ansökningsdag är den 9 juni 2013.

Urval sker fortlöpande under ansökningstiden!

Ansöker gör du via extern webbplats: www.hrsupporten.se/arboga.php Refnr 710/13.

Välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss kontakt från annonserings- och bemanningsföretag i rekryteringen!

Körkort klass -B---.

Arbetstider och omfattning
Heltid Tills vidare

Ersättning
Månadslön Vi tillämpar individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-06-09
Ange följande referens när du ansöker: 710/13
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Tf IFO-chef Eija Kilpala 0589-873 48
HR-specialist Carola Lilja 0589-871 24

Facklig kontakt
Vision Annelie Nilsson 0589-870 58
SSR Clary Burman 0589-871 50

Företag
Arboga kommun

Adress
Arboga kommun
Smedjegatan 5
73221 Arboga

Jobbnummer
1567537

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Arboga kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Arboga kommun: