Familjehemsrekryterare
Göteborgs kommun / Socialsekreterarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla socialsekreterarjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs kommun i Göteborg,
Härryda,
Tjörn,
Alingsås,
Orust eller i
hela Sverige Vi i socialförvaltningen Centrum arbetar varje dag för att invånarna i centrala Göteborg ska få en bättre vardag.
Våra uppdrag inom det sociala området är många och spänner från myndighetsutövning till främjande och förebyggande insatser.
Vi arbetar lokalt men har också verksamheter som riktar sig till hela staden för att möta våra invånares behov.
Vi vill skapa en likvärdig och effektiv socialtjänst med fokus på tidiga insatser för en mer jämlik stad.
Om du söker mål och mening på din färd och vill verka i centrala Göteborg - jobba hos oss!
Publiceringsdatum2024-11-25ArbetsuppgifterLetar du efter ett utåtriktat och viktigt jobb där du får möjlighet att bidra till att vi får ännu fler familjehem i staden?
Familjehemsvården växer och vi söker nu ytterligare en familjehemsrekryterare.
Dina arbetsuppgifter blir att tillsammans med nuvarande familjehemsrekryterare och kommunikatör vara drivande i arbetet med att rekrytera fler uppdragstagare.
Som rekryterare tar du emot intresseanmälningar, gör initiala bedömningar och fördelar intresseanmälningarna till enheterna som därefter utreder. Du kommer att stötta enheterna i deras lokala rekryteringsarbete, planera event och andra rekryteringsinsatser som kan förläggas utanför ordinarie kontorstid. För att kunna planera och utföra arbetet på bästa sätt så skapar du forum för samarbete med representanter från alla familjehemsenheter.
En del i arbetet är att göra omvärldsanalys och statistik/uppföljning. Som en del i rekryteringen kommer du att hålla i informationsträffar för potentiella uppdragstagare två gånger i månaden varav det ena är förlagt på kvällstid. En del i arbetet är också att bidra till hur vi syns på sociala medier och att arbeta med vår app.
Göteborgs stads fem familjehemsenheter samverkar kring rekrytering och utbildning av familjehem, kontakt- och stödfamiljer samt kontaktpersoner. Du kommer som rekryterare att ingå i en engagerad och positiv arbetsgrupp som finns till för alla fem familjehemsenheter men som organisatoriskt hör till socialförvaltningen Centrum. I arbetsgruppen ingår ytterligare en rekryterare, en kommunikatör och tre utbildare.
Tjänsten kommer att utvecklas och förändras utifrån behov och förutsättningar, men vi kan garantera dig ett fantastiskt roligt och lärorikt jobb där du tillsammans med engagerade kollegor får chans att göra skillnad.
KvalifikationerVi söker dig som är utbildad socionom eller har en annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Likaså är det ett krav att du har erfarenhet från verksamhetsområdet familjehem och/eller kontakt & stöd.
Du bör även ha en god förmåga att presentera och representera verksamheten. Då du bland annat kommer hålla informationsträffar för potentiella uppdragstagare är det meriterande om du är van vid att prata inför publik.
Har du B-körkort är det meriterande.
Personlig lämplighet är centralt för tjänsten.
Vi söker dig som har ett gott bemötande och som bidrar till att skapa en positiv stämning i mötet med andra. Du är trevlig och hjälpsam mot andra människor i alla situationer. Du visar respekt för alla du träffar på jobbet.
Du är driven, tar initiativ, sätter i gång aktiviteter och uppnår resultat oavsett om du arbetar ensam eller tillsammans med andra. Du har ett starkt engagemang och entusiasm för ditt arbete. Du är kreativ och har en positiv inställning till att utveckla Göteborgs stads rekryteringsarbete både lokalt och digitalt.
Du är även flexibel och kan ändra hur du jobbar när saker förändras. Du kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt och ser möjligheter i förändringar.
Du kommer tillsammans med vår nuvarande familjehemsrekryterare och vår kommunikatör vara navet i rekryteringen av familjehem och andra uppdragstagare i Göteborgs stad och stötta de fem familjehemsenheterna och det är viktigt att du har en god samarbetsförmåga,
Slutligen behöver du även vara strukturerad. Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Du ser till att arbetet slutförs i tid och följer upp resultatet.
ÖVRIGT
Giltigt utdrag ur belastningsregistret ska uppvisas för arbetsgivaren inför erbjudande om anställning.
Intervjuer för tjänsten sker den 17:e december.
Din befattningsbenämning blir socialsekreterare.
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för Göteborgs invånare, besökare och företagare. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter.
Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-12-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C217332".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Göteborgs Kommun (org.nr 212000-1355)
Arbetsplats Göteborgs Stad , Socialförvaltningen Centrum
Kontakt Enhetschef
Anna Forum
anna.forum@socialcentrum.goteborg.se 031-365 83 20 Jobbnummer 9028933
Observera att sista ansökningsdag har passerat.