Fakultetssekreterare
Göteborgs universitet / Organisationsutvecklarjobb / Göteborg
2016-01-29
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Fakultetssekreterare" (publicerad 2023-08-30) ⬅️
Visa alla organisationsutvecklarjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs universitet i Göteborg,
Partille,
Lysekil,
Uddevalla,
Vänersborg eller i
hela Sverige Fakultetssekreterare
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: 100 %
Placering: Handelshögskolan, Göteborg
Tillträde: snarast
Provanställning tillämpas
Diarienummer: PET 2016/44
Handelshögskolan har, med sina drygt 8300 studenter, 450 anställda, 160 internationella partneruniversitet och sina huvudämnen ekonomi och juridik en stor bredd.
www.handels.gu.seAnställningen är placerad vid Handelshögskolans fakultetskansli. Fakultetskansliet har till huvuduppgift att vara ett administrativt stöd åt Handelshögskolans fakultetsstyrelse, dekanus och ledningsgrupp.
Publiceringsdatum2016-01-29Dina arbetsuppgifterI rollen som fakultetsekreterare är dina huvudsakliga uppgifter att handlägga och administrera ärenden för Handelshögskolans fakultetsstyrelse och för Handelshögskolans lärarförslagsnämnd. Arbetsuppgifterna spänner över ett brett fält av frågor inom fakultetsstyrelsens och lärarförslagsnämndens ansvarsområde.
Du bereder och föredrar förekommande frågor inför fakultetsstyrelsen och lärarförslagsnämnden, förbereder sammanträden, upprättar dagordningar, kallelser, beslut, protokoll och protokollsutdrag samt följer upp beslut och ställningstagande av styrelse och nämnd.
I arbetet med lärarförslagsnämnden bereder du ärenden i samarbete med institutionerna, har kontakt med sakkunniga, handlägger ersättning/arvoden till sakkunniga, föredrar beslutsärende inför rektor och dekanus.
Du arbetar nära dekanus, lärarförslagsnämndens ordförande samt kanslichef. I arbetet ingår även allmänt förekommande uppgifter på fakultetskansliet. I din roll förväntas du också självständigt medverka i framtagande av regel- och policydokument och i utveckling av administrativa rutiner inom ditt arbetsområde.
KvalifikationerVi söker dig som har högskoleutbildning, gärna med inriktning mot offentlig förvaltning eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer relevant för anställningen. Du har några års erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete och goda kunskaper i Officepaketet samt erfarenhet av att arbeta i olika datasystem.
God kännedom om de lagar och regler som styr universitetets verksamhet är meriterande.
Du har god samarbetsförmåga och förmåga att organisera och prioritera ditt arbete. Du har också god kommunikationsförmåga och förmåga att sätta gränser och utveckla processer och rutiner för att förbättra arbetet.
Handelshögskolan verkar i en internationell miljö och våra verksamheter förutsätter att du har lätt för att uttrycka dig både i tal och skrift på både svenska och engelska
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Övrig informationUrval kommer ske löpande.
Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag; inför denna rekrytering har Handelshögskolan fattat beslut angående rekryteringskanaler och undanber därför ytterligare erbjudande om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
OBS: Läs hela annonsen inklusive information om ansökningsförfarande, kontaktpersoner etc på Göteborgs universitets hemsida:
http://www.gu.se/omuniversitetet/aktuellt/ledigaanstallningar/?id=19144&Dnr=743985&Type=SVaraktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
se platsbeskrivning
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-02-16
FöretagGöteborgs universitet
AdressGöteborgs universitet
Box 100
40530 GÖTEBORG
KontorsadressUniversitetsplatsen 1
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 031-7860000
Jobbnummer 2641947
Observera att sista ansökningsdag har passerat.