Extenda söker servicemedveten supportpersonal
tng / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos tng i Göteborg,
Mölndal,
Kungälv,
Bollebygd,
Alingsås eller i
hela Sverige Extenda i Göteborg söker nu teknisk supportpersonal till sin servicedesk. Ta chansen att bli en del av ett ungt och engagerat företag med stora kunder!
Extenda är ett internationellt IT-företag som erbjuder systemlösningar för varuhus, modekedjor, dagligvaruhandel och detaljhandelskedjor. Extenda är idag nordisk marknadsledare. Våra kunder inom dagligvaruhandeln står tillsammans för 53% av den totala marknaden i Sverige. Av de 15 modekedjorna med fler än 50 butiker som finns på listan över Sveriges 100 största butikskedjor är 8 kunder till Extenda.
I arbetet som supportpersonal ingår att fungera som första kontakten mot Extendas befintliga kunder. Sevicedesken ansvarar för alla inkommande ärenden och säkerställer att de blir lösta utifrån de avtal som gäller mot kund. Kunder är butiker och butikskedjor runt om i Sverige och Europa.
Du kommer att behandla felanmälningar, förfrågningar och liknande inkommande ärenden och hjälpa kunder med bästa möjliga teknisk support av Extendas olika datasystem. Ärenden av standardkaraktär kommer du att lösa direkt i firstline och är det djupare ärenden behöver man kunna ta till sig tillräckligt med information för att vidareförmedla ärendet till en backlinefunktion. Vidare kommer du att logga ärenden i ett ärendehanteringssystem och arbeta utifrån satta rutiner inom ramen för ITIL. Arbetet bedrivs via telefon.
Arbetet är på heltid och kräver att du kan jobba skift då servicedesken är bemannad 24/7/365.
Detta är ett bemanningsuppdrag och du kommer att bli anställd av TNG och arbeta som konsult hos vår kund. Mycket goda möjligheter till anställning direkt hos kund finns.
Publiceringsdatum2009-10-27KvalifikationerDu som söker är servicemedveten och förstår att kunden står i centrum. Du kommunicerar på ett pedagogiskt och profesionellt sätt och trivs med att arbeta via telefon. Du har lätt för förstå problem och förmedla lösningar på både enkelt och trevligt sätt.
Vi söker i första hand dig som tidigare arbetat med teknisk support, first line helpdesk eller liknande. Har du erfarenhet av backlinesupport eller second line support är det meriterande. Du kan alternativt vara relativt nyexaminerad IT-student.
Du har:
• Grundläggande IT kompetens, Windows och Officepaketet. Hårdvarukunskaper: dator och periferiutrustning
• Grundläggande nätverkskunskaper & felsökning, grundläggande SQL och databaskunskaper.
• Goda kunskaper i svenska och engelska är ett krav. Övriga språkkunskaper som franska, tyska eller finska är bra.
• Gärna kompetens inom ITIL och gärna erfarenhet inom retailbranschen exempelvis butiksbiträde.
Som person är du kommunikativ, flexibel, noggrann och serviceminded.
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Håkan Sandelin, 031-761 22 26. Ansök snarast då intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Du ansöker om tjänsten enkelt genom att registrera dina kontaktuppgifter samt bifoga ditt färdiga CV i vår databas. Följ anvisad länk.
TNG är bemannings- och rekryteringsföretaget som förmedlar arbete främst till unga i karriären och seniorer 50+. Vi samarbetar med många ledande bolag och vi erbjuder tjänster inom olika branschområden och yrkeskategorier. Störst är vi inom områdena kundtjänst/administration, försäkring, ekonomi/HR/lön och data/IT. Vi finns representerade med kontor i Stockholm och Göteborg.
Läs mer om oss på
www.tng.seArbetstider och omfattningHeltid/visstid/tillsvidare
ErsättningEnligt ök
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2009-11-15
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktHåkan Sandelin, 031-7612226
FöretagTNG
AdressTNG
Nybrogatan 7, 3tr
11434 Stockholm
Jobbnummer 527939
Observera att sista ansökningsdag har passerat.