Exportkoordinator

Framtiden AB / Övriga jobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla övriga jobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Framtiden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Är du en strukturerad och noggrann person som är intresserad av skeppning och export? Kan du hantera många bollar i luften och är effektiv i ditt arbetssätt? Vi söker nu en exportkoordinator åt vår kund för att täcka upp ett föräldravikariat. För rätt person finns stora möjligheter till anställning hos kund.

Urval sker löpande, och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan redan idag.

Publiceringsdatum
2016-11-02

Arbetsuppgifter
I rollen som exportkoordinator hanterar du bolagets skeppning av gods till och från deras leverantörer och kunder. Kommunikation med banker, leverantörer och kunder sker främst via mailkontakt men även telefon. Rollen kräver att man är strukturerad och noggrann då det bland annat är olika leveransvillkor, certifieringar och packlistor man måste följa upp. Det är därför viktigt att du kan prioritera rätt arbetsuppgifter i rätt ordning och hantera många bollar i luften.

Initialt kommer du att introduceras till arbetsuppgifterna och få gå bredvid för att lära dig så mycket som möjligt. Tanken är sedan att du ska avlasta och hjälpa de andra exportkoordinatorerna som du arbetar tillsammans med. I denna roll arbetar du också tätt tillsammans med bolagets säljare. Vår kund har ett eget affärssystem där det mesta av arbetet sker, du kommer också att arbeta i Excel.

Om företaget
Vår kund är ett tradingbolag inom pappersindustrin som verkar på den globala marknaden. Mer information om kunden ges vid intervjutillfället.

Vår kund erbjuder dig en rolig arbetsplats med högt tempo och höga ambitionsnivåer där du i rollen som exportkoordinator har stor möjlighet att utvecklas.

Profil
Är du vår kunds nästa exportkoordinator? Vi söker dig som:
• Har ett stort sinne för noggrannhet och struktur.
• Har en förmåga att prioritera och hantera många arbetsuppgifter effektivt.
• Genomför arbetsuppgifter med största engagemang och är ansvarstagande.
• Kommunicerar flytande på svenska och engelska i både skrift och tal.

Det är meriterande om du:
• Har en utbildning och/eller arbetslivserfarenhet inom relevant område.
• Har kunskap inom leveransvillkor.
• Har goda kunskaper inom Excel.

Om företaget
Som anställd på Framtiden kan du känna dig trygg. Samtliga våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Dennes uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera Unga Talanger, dvs personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter - hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du vara anställd av oss på Framtiden AB och arbeta som konsult hos ett av våra kundföretag.

Anställningsvillkor
Start: Omgående
Placering: Göteborg
Omfattning: Vikariat, heltid, 8-17

Tjänsten avser ett föräldravikariat på 12 månader där möjlighet till anställning hos kund finns.

Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Skicka därför in din ansökan redan idag. Varmt välkommen till Framtiden!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-11-04
Ange följande referens när du ansöker: 9177
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sofia Haugland Persson sofia.hp@framtiden.com 0735168990

Företag
Framtiden AB

Adress
Framtiden AB
Drakegatan 7
41250 Göteborg

Kontorsadress
Drakegatan 7, Göteborg

Jobbnummer
3140575

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Framtiden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Framtiden AB: