Exploateringsingenjör
Lunds kommun, Mark- och exploateringsavdelningen, Tekniska förva / Logistikjobb / Lund
2018-12-20
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Exploateringsingenjör" (publicerad 2019-11-08) ⬅️
Visa alla logistikjobb i Lund,
Lomma,
Staffanstorp,
Burlöv,
Kävlinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lunds kommun, Mark- och exploateringsavdelningen, Tekniska förva i Lund Lund skapar framtiden - med kunskap, innovation och öppenhet! Vi vågar tänka stort, visa handlingskraft och med tillit låta nya idéer växa till hållbara lösningar. Vill du vara med och skapa framtiden med oss?
Tekniska förvaltningen i Lund omfattar tre olika verksamheter; park och natur, gator och trafik, mark och exploatering samt administrativa kontoret som ger stöd åt verksamheterna.
Mark- och exploateringsavdelningen ansvarar för kommunens markreserv: Från planprocessen och utbyggnad av kommunaltekniska anläggningar inom exploateringsområden till försäljning av byggklar tomtmark för såväl verksamhets- som bostadsändamål. Vi värnar om ett hållbart utnyttjande av våra markresurser. Just nu satsar Lunds kommun extra på att öka bostadsbyggandet i kommunen! Vi har många spännande projekt på gång med olika inriktning och omfattning där bostadstyp och upplåtelseform varierar.
En av våra medarbetare går nu vidare till nya utmaningar. Vi söker därför en exploateringsingenjör som har några års yrkeserfarenhet och som kan ta över pågående och nya exploateringsprojekt. Projekten finns i Lunds tätort inklusive Stångby, men också inom andra delar av Lunds kommun till exempel Södra Sandby, Dalby, Veberöd och Genarp.
Publiceringsdatum2018-12-20ArbetsuppgifterI rollen som exploateringsingenjör ingår att:
• vara drivande i utveckling och förverkligande av utbyggnadsprojekt på kommunal mark
• arbeta med förhandlingar, avtal, överenskommelser
• samverka med byggherrar, fastighetsägare, ledningsdragande verk mm såväl som kommunala kollegor
• göra framställningar till nämnd om markanvisningar, avtal mm
• ansvara för budget, kvalitetssäkring och uppföljning inom de egna projekten
• representera kontoret i olika frågor
KvalifikationerVi söker dig med civilingenjörsexamen inom samhällsbyggnad, väg- och vatten, lantmäteri alternativt juristexamen eller utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du ska ha flera års praktiskt erfarenhet och goda kunskaper inom arbetsområdet. Du har ett samhällsbyggnadsintresse. Vi ser att du är självgående och initiativtagande i ditt arbete och samtidigt samarbetsorienterad och värderar ett nära samarbete med kollegor vid Lunds kommun, byggherrar och fastighetsägare.
Du är nyfiken, idérik, drivande och lösningsfokuserad i ditt sätt att arbeta. Som person är du ödmjuk, förtroendeingivande och kommunikativ samt har en god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift. Du bidrar till vårt team, där vi värdesätter öppenhet, samarbetsförmåga och ansvarstagande.
Välkommen med din ansökan via Lunds kommuns hemsida eller Offentligajobb.se
Referensnummer: TF 18-11. Vi vill ha din ansökan senast 2019-01-27. I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval vilket innebär att vi kan komma att kalla till anställningsintervju innan ansökningstiden har gått ut. Vi ser därför fram emot din ansökan så snart som möjligt. Tillsvidareanställning. Tillträde efter överenskommelse.
ÖVRIGT
Lunds kommun arbetar efter en strukturerad modell för rekrytering och annonsering. Vi undanber oss därför ytterligare kontakt med media-/annonsförsäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-12-27
Ange följande referens när du ansöker: TF 18-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnita Wallin
anita.wallin@lund.se 046 - 359 50 78
FöretagLunds kommun, Mark- och exploateringsavdelningen, Tekniska förva
AdressLunds kommun, Mark- och exploateringsavdelningen, Tekniska förva
Box 41
22100 LUND
Kontorsadress22237 Lund
Jobbnummer 4522333
Observera att sista ansökningsdag har passerat.