Experis söker Finsktalande eller Dansktalande Supporttekniker
Experis AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Är det dig vännerna ringer för IT-support? Brinner du för IT och vill fortsätta utvecklas inom området? Vi på Experis IT söker en Finsktalande eller Dansktalande First Line Supporttekniker till ett stort företag strax söder om Stockholm. Vi söker dig som brinner för service och vill utvecklas inom IT Support. Välkommen med din ansökan!
Publiceringsdatum2021-12-29Dina arbetsuppgifterDina arbetsuppgifter som supporttekniker i en helpdesk kommer bestå av att ta emot felanmälningar och registrera ärenden. Du kommer göra initial felsökning och tillämpa kända lösningar för att snabbt återställa användarens problem. Din roll innefattar även administration av konton och du har behörigheter till olika system t.ex. Active Directory, Exchange, VPN m.m.
Som supporttekniker kommer du aktivt hålla dig uppdaterad kring kundens interna rutiner/processer och arbeta efter dem.
Arbetstider: Dagtid
Uppdragslängd: Tillsvidare
Omfattning: 100 %
Ort: Stockholm
Vem är du?
Vi söker dig som har erfarenhet av IT support alternativt har ett stort IT-intresse och brukar hjälpa vänner och familj med tekniska problem. Ett krav för tjänsten är att du är flytande i svenska i både tal och skrift. Samt finska alternativt danska flytande i tal och skrift.
Som person är du ansvarsfull och strukturerad. Då du daglig kontakt med kund och tar emot dess felanmälningar är det viktigt att du är serviceminded och brinner för att ge bra service. Du ska trivas med att arbeta i ett högt tempo och vara öppen för förändring. Du ska även vara uppgiftsorienterad och tycka om att arbeta både självständigt och i team.
Det är meriterande om du har erfarenhet av support över telefon samt erfarenhet av ärendehanteringssystem samt fjärrstyrningssystem. Vi ser gärna att du även har erfarenhet av olika system som t.ex. AD (Active Directory), Office365, Exchange, Agresso samt erfarenhet av nätverk.
Vad kan vi erbjuda dig?
Förutom en god erfarenhet och ett roligt och intressant uppdrag, ger konsultanställningen dig en rad förmåner.
Som konsult på Experis erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. På Experis är vi stolta över våra konsulter, och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har förståelse för just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla.
Våra konsulter erbjuds en trygg anställning inom kollektivavtal, med bl.a. övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar.
Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Så ansöker duVarmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV via länken till höger, urval sker löpande.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila
zara.karlsson@se.experis.com Sökord: Supporttekniker, IT, IT-support, Helpdesk, First line, 1st line, AD, Active Directory, IT-tekniker, Helpdesktekniker, IT Service Desk Agent
Varaktighet, arbetstid
Heltid Temporary
ErsättningNot Specified
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-02-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagExperis AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "59f06979-8e7f-".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Experis AB (org.nr 556855-1104)
Jobbnummer 6215296
Observera att sista ansökningsdag har passerat.