Experis IT rekryterar Operatörer!
Experis IT Huvudkontor / Supportteknikerjobb / Älmhult
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Älmhult,
Osby,
Östra Göinge,
Ljungby,
Markaryd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis IT Huvudkontor i Älmhult,
Ljungby,
Olofström,
Alvesta,
Hässleholm eller i
hela Sverige Experis IT erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom IT via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis IT finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.
Du kommer att ingå i Operations Bridge som är en avdelning som ansvarar för övervakning och drift utav affärskritiska system. Verksamheten innefattar att leverera en 24/7 bevakningstjänst, incidentsamordning och proaktivt arbete för att säkerställa tillgången för IT-tjänsterna. Rollen som operatör innebär att upptäcka och snabbt minimera effekterna av störningar eller avbrott. Som operatör har du en samordnande roll att interagera med andra supportteam.
Publiceringsdatum2015-01-21Dina arbetsuppgifter• Första linjen support för incidenter.
• Arbete enligt definierade processer för Event, Incident, Change och Problem Management.
• Utföra dagliga uppgifter enligt fastställda processer och riktlinjer.
• Incidentsamordning och samverkan med Helpdesk och andra supportteam.
• Eskaleringspunkt när jourstöd inte är tillgänglig.
Bakgrund• Grundläggande kunskaper i ramverket ITIL.
• Djupa kunskaper i Monitor och System Management-program som används på daglig basis.
• Djup kunskap om fastställda processer, regler och riktlinjer
• Grundläggande kunskaper tekniskt och i kundens systemlandskap
• Djup förståelse för hur du och teamet bidrar till kundens mål.
• Det är extra meriterande om du har en akademisk utbildning inom IT.
Vem är du?
Vi söker dig som har ett gediget intresse för datorer är serviceinriktad, ansvarstagande och strukturerad. Du ska fungera såväl självständigt som i team. För att lyckas i den här rollen krävs det att du är driven, har framåtanda och tycker om problemlösning. Det krävs även en god kommunikativ förmåga och svenska och engelska i tal och skrift. En avgörande faktor att ha ett sinne för att snabbt agera när det är brådskande.
Vad kan vi erbjuda dig?
Experis har möjligheten att erbjuda nya spännande karriärmöjligheter till våra konsulter, som också får tillgång till vårt globala nätverk. På Experis arbetar du nära starkt motiverade och drivande IT-proffs. Vi har partnerskap med både stora och mindre företag över hela världen, och vår specialistkunskap om marknaden gör att vi snabbt kan hitta rätt jobbmöjlighet för dig. Vi är experter på att se varje individs unika potential. Det är så vi lyckas matcha dig med ett företag där du kommer att trivas, utvecklas och inspireras.
Kontaktperson för detta jobbVid frågor om tjänsten kontakta Jenny Järgren, rekryterare på Experis IT, telefon 070-255 71 43 eller
jenny.jargren@se.experis.com . Du ansöker till tjänsten endast via registrerad eller bifogad CV på
www.experis.se . Urval kommer att ske löpande sök därför tjänsten så snart som möjligt.
Välkommen med din ansökan!
Arbetstider och omfattning100% Enligt överenskommelse
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-03-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJenny Järgren 0470-745595
FöretagExperis IT Huvudkontor
AdressExperis IT Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm
KontorsadressKlarabergsgatan 29
Jobbnummer 2136010
Observera att sista ansökningsdag har passerat.