Experis Finance söker Company Financial Controller

Experis AB / Administratörsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis AB i Helsingborg, Bjuv, Höganäs, Landskrona, Bräcke eller i hela Sverige

Experis Finance erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom exempelvis Ekonomi & Redovisning, Finans, Inköp, Skatt och Risk. Det gör vi via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis Finance finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

Hos oss på Experis arbetar våra konsulter med varierande uppdrag hos de flesta av landets mest attraktiva arbetsgivare. Vår verksamhet erbjuder en spännande kombination av konsult- och rekryteringsuppdrag som möjliggör en attraktiv karriärväg för dig!

Publiceringsdatum
2017-06-21

Dina arbetsuppgifter
Vi söker dig som är tillgänglig med start i augusti till en kund i södra Helsingborg. Som Company Financial Controller är din uppgift att sköta den finansiella controllingen för kundens räkning genom att säkerställa att redovisning och rapportering av både utfall och prognoser blir rätt samt att rapporteringsprocesserna flyter. Tjänsten innebär ett ansvar för rutiner och policies som behövs för att styra rapporteringen. Vidare innefattar tjänsten att övergripande bilden av vilka kostnader som skall tas i respektive bolag samt att hålla ihop helheten. För tjänsten krävs därför en stor förståelse för redovisning och uppföljning samt noggrannhet i arbetet.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

* Månatlig resultatrapportering
* Planering av och upprättande av budget och prognoser, samt inrapportering av dessa till system (BI360)
* Vidarefakturering av kostnader till dotter- och systerbolag (tex IT kostnader)
* Kontaktperson avseende behörigheter och attesträtter
* Hantering av internkontrollfrågor och transfer pricing
* Hantering av kundkrediter, värdering av osäkra kundfordringar osv

Du kommer vara anställd av Experis och uthyrd till vår kund. Uppdraget är på heltid och pågår tillsvidare. Det kommer troligtvis finnas goda möjligheter till anställning hos kund under 2018.

För uppdraget krävs

* Minst fem års erfarenhet med dig av liknande arbetsuppgifter.
* Civilekonomexamen eller motsvarande.
* Du är kommunikativ, har ett processtänk, är självständig och van att arbeta utåt i en större organisation.
* Att du behärska svenska och engelska i tal och skrift
* Goda kunskaper i Excel

Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent

Ersättning
Ej angivet

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-07-19
Ange följande referens när du ansöker: 25049
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Dino Elezovic delezo@se.experis.com 4642371631

Företag
Experis AB

Adress
Experis AB
25278
25278 1283

Kontorsadress
Terminalgatan 1

Jobbnummer
3568573

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis AB: