Executive Assistant till Vattenfall
Adecco Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Är du en serviceinriktad person med administrativa erfarenheter och en förmåga att hålla ordning och reda? Då har vi uppdraget för dig som Executive Assistant / chefsassistent hos Vattenfall i Solna!
Publiceringsdatum2018-11-21Om tjänstenSom Executive Assistant på Vattenfall Värme erbjuder vi dig ett självständigt och omväxlande arbete i en dynamisk miljö. De viktigaste arbetsuppgifterna är framför allt att bistå Sverigechefen och den högsta ledningen med planering och samordning av möten, förbereda material, presentationer, utskick, boka resor och konferenser. I rollen ingår att delta i ledningsgruppen, en hel del administrativa uppgifter och ett stort ansvar för planering, genomförande av evenemang och mindre projektarbeten.
I din roll som Executive Assistant kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
• Planera och samordna möten
• Planering, genomförande av evenemang och mindre projektarbeten
Om dig
Vi söker dig som gedigen erfarenhet av administrativt arbete i en assisterande/koordinerande roll. Det är meriterande om du har arbetat med assistentarbete på ledningsnivå eller liknande.
Du har en akademisk utbildning från universitet eller högskola eller annan relevant eftergymnasial utbildning. Arbetet kräver mycket goda kunskaper inom PowerPoint samt övriga Office-program.
Dina personliga egenskaper kommer att väga tungt. Detta är en roll för dig som trivs i en miljö med stundtals högt tempo och höga krav på ordning och reda. Du har ett strukturerat arbetssätt karaktäriserat av professionalism, initiativrikedom och flexibilitet. Du är van vid att arbeta självständigt och med stor integritet. Rollen kräver god social kompetens och mycket goda kommunikativa egenskaper i både tal och skrift på svenska och engelska.
Viktigt för tjänsten är:
• Erfarenhet av Officepaketet, främst PowerPoint
• Hög servicekänsla
• Kunna prioritera och se helheten
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet
Att arbeta som konsult på Adecco
Tjänsten är en del av vår personaluthyrning. Du är anställd av oss på Adecco men arbetar ute hos våra kunder. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss Adecco för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde.
Om anställningen
Tjänsten som Executive Assistant är ett konsultuppdrag med start omgående. Till att börja med sträcker sig uppdraget till 31 mars 2019. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.
Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.
Om ansökan
Tjänsten skall tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och ansök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".
* Första steget i vår rekryteringsprocess är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
* Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
* Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.
Vänligen notera att vi i vissa av våra processer även använder videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:
Randa Melko via 08 - 100 500.
Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.
Välkommen med din ansökan!
Sökord
Executive Assistant, chefsassistent, Vattenfall, PowerPoint, Adecco, Stockholm, Solna.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-12-20
Ange följande referens när du ansöker: ref-28243
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktRanda Melko
FöretagAdecco Sweden AB
AdressAdecco Sweden AB
Svetsarvägen 8
17141 SOLNA
KontorsadressSvetsarvägen 8
Jobbnummer 4470297
Observera att sista ansökningsdag har passerat.