Executive Assistant med erfarenhet inom Automotive

Adecco Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Är du en serviceminded och handlingskraftig person som trivs i en självständig roll? Har du administrativ erfarenhet inom fordonsindustrin och vill fortsätta din utveckling inom ett stort globalt bolag? Då är tjänsten som Executive Assistant inom automotive något för dig!

Publiceringsdatum
2017-03-23

Om tjänsten
Som Executive Assistant kommer du i första hand att supportera VD:n för företagets marknadsavdelning i Sverige med diverse administrativa uppgifter. Du kommer att ingå i ledningsgruppen bestående av 11 personer. Vår kund är ett världsledande företag inom fordonsindustrin.

Dina huvudsakliga ansvarsområden och arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av:

• Koordinera och strukturera kalenderbokningar
• Planera och boka resor
• Planera och koordinera möten och konferenser
• Mötesprotokoll
• Förbereda dokument och presentationer
• Administrera mail
• Orderhantering, hantera tidsrapporteringar och fakturor samt resekostnader

Tjänsten förväntas påbörjas i maj 2017 och fortlöper till augusti 2017, med god chans till fortsättning för rätt person. Uppdraget är på heltid via Adecco med placering i Arendal, Hisingen.

Om dig
Vi söker dig med tidigare erfarenhet som chefsassistent inom fordonsindustrin. För att lyckas i din roll behöver du vara serviceminded, ha ett proaktivt arbetssätt och trivas i en kommunikativ roll med många kontaktytor. Du innehar förmågan att organisera, strukturera och prioritera ditt arbete med ett effektivt arbetssätt. Vidare har du stor integritet och känner dig bekväm i en självständig roll och trivs med att arbeta i ett högt arbetstempo. Som person har du även en positiv attityd och en prestigelös inställning till ditt arbete.

Viktigt för tjänsten är:
• Utmärkta IT-kunskaper i system som Violin, Teamplace och EBD
• Flytande i svenska och engelska, i såväl tal och skift
• Utmärkt kommunikationsförmåga

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om anställningen
Tjänsten som Executive Assistant är ett konsultuppdrag med tillsättning omgående. Uppdraget startar i maj 2017 och pågår initialt fram till augusti 2017, med stor chans till fortsättning. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev. Vi föredrar ansökningshandlingar på engelska.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Johanna Lydén på 031- 764 35 23.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-04-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Johanna Lydén 031-7643523

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG

Kontorsadress
Östra Hamngatan 26-28

Jobbnummer
3394452

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: