Ett antal Boendeansvarig

Migrationsverket / Vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb / Östersund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb i Östersund, Krokom, Åre, Ragunda, Ånge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Migrationsverket i Östersund, Strömsund, Sollefteå, Kramfors, Sundsvall eller i hela Sverige

Migrationsverket söker personal

Migrationsverket är det naturliga navet för migrationen till Sverige.
Varje år tar vi emot många tusen ansökningar från människor som vill arbeta, besöka, bo eller söka skydd i Sverige. Vi vill under lätta rörligheten över gränser genom god service och en snabb och rättssäker handläggning. Vår vision är ett Sverige som med öppenhet tar tillvara den globala migrationens möjligheter.

Migrationsverket är en arbetsplats som präglas av respekt för människan. Vi strävar efter att ingen ska bli diskriminerad och att alla ska ges lika möjligheter.

Många som kommer till Sverige och söker asyl behöver någonstans att bo. För att kunna möta det behov som nu finns utökar vi vår verksamhet i Jämtlands län med att öppna boenden för asylsökande. För att kunna ge god service åt de som tilldelas boende i Östersund och omkringliggande kommuner öppnar vi samtidigt ett kontor.

Du som börjar arbeta hos oss kommer att tillhöra enheten i Sundsvall, men vara placerad i Östersund.

Till enheten i Sundsvall med placering i Östersund söker vi

Ett antal Boendeansvarig
(diarienr. 242-2012-33263)

Publiceringsdatum
2012-10-30

Dina arbetsuppgifter
Du ska tillsammans med boendeteamet, under ledning av teamledare, ansvara för enhetens boendeplatser i länet. Som boendeansvarig ansvarar du för planering och genomförande av in- och utflyttning av asylsökande.
Du ansvarar även för att ge information till nyanlända asyslökande samt introducera dessa i boendet.Du utför tillsyn av lägenheternas standard samt ansvarar för felenmälan till hyresvärdar.
Tunga lyft och längre bilkörningar med minibuss ingår i arbetet.
Som boendeansvarig kommer du att vara i nära kontakt med de boende, hyresvärdar och berörda i närsamhället.

Kvalifikationer
Du har gymnasiekompetens, gärna med social eller pedagogisk inriktning, eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt. Du ska vara praktisk och strukturerad, ha god samarbetsförmåga samt förmåga att prioritera bland arbetsuppgifter. Du har också en god administrativ och pedagogisk förmåga. Erfarenhet av arbete med människor i utsatta situationer och erfarenhet av fastighetsskötsel är meriterande.
Mycket stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet samt relevant arbetslivserfarenhet. Att du behärskar engelska är en förutsättning, övriga språkkunskaper är meriterande. Datavana med grundläggande MS Office kunskap och körkort är ett krav.

Upplysningar
Anställningen är tillsvidare med sex månaders provanställning alternativ tidsbegränsad, allmän visstidsanställning.
Vi tillämpar individuell lönesättning.
Vid tillsättning tar verket hänsyn till eventuell omplacering.
Tillträde snarast.
Anställning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-11-11
Välkommen med din ansökan och meritförteckning
Ange följande referens när du ansöker: 242-2012-33263
Ansökan kan skickas till e-postadress: sundsvall.registratur@migrationsverket.se

Kontakt
Gudrun Zetterberg,personalredogörare, 010-4850156
Håkan Henriksson, personalexpert, 010-4852194

Facklig kontakt
SACOHans Niska, 010-4854892,
ST Lennart Nilsson, 010-4859527
SEKO Robert Viklund 010-4858941

Företag
Migrationsverket

Adress
Migrationsverket
Box 816
85123 SUNDSVALL

Kontorsadress
Sjögatan 17, Mottagningsenheten

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0771-235235
Faxnummer: 060-159456
E-postadress: migrationsverket@migrationsverket.se

Jobbnummer
1378719

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Migrationsverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Migrationsverket: