Erfaren Windows/Linux-tekniker
Idenet AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Idenet AB i Stockholm Publiceringsdatum2013-07-22Dina arbetsuppgifterSom serverexpert kommer du att ingå i vårt team som sköter drift till våra externa kunder. Du kommer att arbeta med normal drift, incidenter och beställningar i Microsoftmiljö.
Vem är du?
Du har en dokumenterad erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Vi tror att du har flera års erfarenhet av problemlösning på servernivå. Ett gediget tekniskt kunnande, ett brinnande intresse för att lösa problem kombinerat med ett serviceinriktat sätt är därför viktigt för att trivas i denna arbetsroll. Vi ser gärna att du trivs med att vara en del av ett team och sprider en positiv stämning runt dig.
Vad kan vi erbjuda dig?
Som medarbetare hos Idenet erbjuds du en trygg arbetsplats på ett stadigt växande företag. Vi är ett lyhört företag där dina idéer och förslag är viktiga och där du själv har en stor möjlighet att vara med och påverka, styra inriktning och utveckling för både dig själv och ditt team.
Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter inom IT-sektorn. Vi bor i trevliga lokaler på Norra Stationsgatan och har en öppen och glad atmosfär där man delar med sig av kunskap och idéer.
Obligatoriska nyckelkompetenser:
• Windows 7 / 8
• Microsoft Server 2008 / 2012 inkl. AD
• Drift av enterprise linux med SAN lösningar
• Linux RedHat/Ubuntu
• Microsoft Hyper-V / System Center 2012
• Generella funktioner som proxy, nätverk osv.
• Microsoft SQL Server
• Nätverk inkl. generell kunskap om brandväggar
• Att dokumentera system och rutiner för driftsorganisation.
Meriterande kompetenser:
• Hårdvarukompetens på servernivå.
• TCP/IP, routing/switching,Firewall.
• Certifiering inom Microsofts infrastruktur
• Linux-certifiering, till exempel RHCE eller LPIC-2
• Clavister brandväggar
Kontaktperson för detta jobbAnsökan med lönekrav märks "Erfaren supporttekniker" och skickas till
hr@idenet.com . Eventuella frågor besvaras av Andrea Moroni via e-post
andrea.moroni@idenet.com eller på telefon 08 522 90 100.
Idenet är specialister på IT-drift för mindre och medelstora företag. Vi är mycket starkt inriktade på Microsofts teknik och arbetar med de senaste versionerna av Microsofts infrastrukturprodukter. År 2009 vann vi Microsoft Partner-of-the-Year i hård konkurrens med 50.000 partners och rekordartade 2.000 tävlingsbidrag. År 2010 vann vi svenska statens förtroende i Kammarkollegiets upphandling vilket innebär att vi nu har ramavtal med den offentliga sektorn i Sverige.
Nu har år 2013 börjat mycket bra med nya affärer och kunder så vi behöver stärka upp vår Servicedesk med fler supporttekniker.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duAnsökan kan skickas till e-postadress:
hr@idenet.comKontaktAndrea Moroni, PCST Manger 0704290162
andrea.moroni@idenet.comFöretagIdenet AB
AdressIdenet AB
Norra Stationsgatan 93
11364 STOCKHOLM
KontorsadressNorra Stationsgatan 93
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-522 90 100
Jobbnummer 1610444
Observera att sista ansökningsdag har passerat.