Erfaren supporttekniker till marknadsledande bolag
Bravura / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bravura i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Om Bravura:
Bravura levererar rekryterings- och bemanningslösningar inom hela tjänstemannaområdet, över hela landet.
Vårt mål är att förenkla rekryteringsprocessen, både för dig som söker nytt jobb och för de företag som vill anställa nya medarbetare. Genom att hålla en tydlig dialog, vara snabba och anpassningsbara samt med en passion för det vi gör säkerställer vi en framgångsrik rekryteringsprocess för alla parter.
Publiceringsdatum2014-09-15FöretagetVi söker en supporttekniker till ett företag som utvecklar innovativa IT-lösningar. Företaget ingår i en börsnoterad IT-koncern som driver, utvecklar och förvärvar IT-bolag. De erbjuder bland annat en e-tjänsteplattform och ett kommunikationsverktyg. E-tjänsteplattformen är utvecklat tillsammans med deras kunder och är marknadsledande inom dess område.
I rollen som supporttekniker kommer du tillhöra förvaltningsteamet och ge support i företagets egenutvecklade e-tjänsteplattform. Du har mycket kundkontakt och ärendena kommer främst in via mail och ärendehanteringssystemet. Arbetet innebär såväl first som second line support. I arbetsuppgifterna ingår att felsöka i kod och utredningsarbete för att ta reda på vad som inträffat i kundens miljö. Du kan dessutom komma att arbeta med mindre förändringar i produkterna.
Dina arbetsuppgifterI rollen som supporttekniker kommer du tillhöra förvaltningsteamet och ge support i företagets egenutvecklade e-tjänsteplattform. Du har mycket kundkontakt och ärendena kommer främst in via mail och ärendehanteringssystemet. Arbetet innebär såväl first som second line support. I arbetsuppgifterna ingår att felsöka i kod och utredningsarbete för att ta reda på vad som inträffat i kundens miljö. Du kan dessutom komma att arbeta med mindre förändringar i produkterna.
Kvalifikationer• Tidigare erfarenhet av support/helpdesk/serviedesk
• Kunskap i Python, VPN och SQL server
• Erfarenhet av Activce Directory
• Erfarenhet av e-tjänster (meriterande)
• Grundläggande felsökningsförmåga i .Net
• Flytande kunskaper i svenska
Dina personliga egenskaperVi söker dig som trivs med högt tempo och som är stresstålig. Du är social, kundorienterad och vill arbeta i en dynamisk och snabbväxande miljö. Vidare brinner du för problemlösning och ser nya utmaningar som något positivt.
Övrig information:
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse
Kontakt: Bravura, tel. 08-40024050
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord: Support, helpdesk, VPN, SQL, Python, Active Directory, .Net, e-tjänster
Arbetstider och omfattningHeltid Tillsvidare
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-10-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktOscar Ohlsén 08-40024050
oscar.ohlsen@bravura.seFöretagBravura
AdressBravura
Hornsbruksgatan 28
11734 0180
KontorsadressHornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 1997888
Observera att sista ansökningsdag har passerat.