Erfaren rekryterare

Partille kommun, Kommunkontoret / Administratörsjobb / Partille
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Partille, Göteborg, Lerum, Mölndal, Härryda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Partille kommun, Kommunkontoret i Partille

Partille är till ytan en av Sveriges minsta kommuner, men har ca 34000 invånare. Därmed är den tillräckligt stor för att erbjuda ett bra utbud av både offentlig och kommersiell service. Samtidigt är det möjligt att utnyttja alla fördelar som den närliggande storstaden Göteborg erbjuder.
Kommunen innehåller många varierande miljöer:
spännande bergspartier, slättlandskap och vidsträckta skogsområden och många vattendrag.
I kommunen finns många platser och byggnader som påminner om olika samhällsepoker ända tillbaka till 1200-talet.
Kommunen består av fyra geografiska delar:
Partille, Sävedalen och Jonsered och Öjersjö.
Det är inte bara avstånden inom kommunen som är små: Du når Göteborg på tio minuter med bil, buss eller tåg och Landvetter flygplats ligger på bara 20 kilometers avstånd.
Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.

Publiceringsdatum
2010-04-21

Arbetsuppgifter
Vi söker dig som vill utveckla och implementera strategier, riktlinjer, processer och arbetssätt för rekrytering inom Partille kommun. du kommer att arbeta med att säkra det strategiska långsiktiga kompetensbehovet i samarbete med förvaltningarna.Din roll är att vara
coach för chefer i rekryteringsfrågor, men även att operationellt driva rekryteringar genom att tillsammans med chefer upprätta kravprofiler, göra urval, genomföra intervjuer, göra utvärderingar, ta referenser,
ge feedback från intervjuer och bedömningar till både kandidater och chefer.
Du ska säkerställa lönesättning vid nyrekrytering.
Du kommer att vara ansvarig för kontakt med externa leverantörer vad gäller rekrytering.Du är också ansvarig för att driva rekryteringsprojekt som beställs av förvaltningarna.
Du kommer även att ansvara för anställningsadministrationen.

Kvalifikationer
Utbildning inom Personalvetarprogrammet eller motsvarande högskoleutbildning inom relevant beteendevetenskap.
Goda kunskaper i och erfarenhet av olika bedömnings- och utvärderingsmetoder.

Dina personliga egenskaper
Du ska vara drivande och ha förmåga att arbeta självständigt, du ska arbeta väl strukturerat och vara kommunikativ, processorienterad och ha helhetssyn. Du ska ha förmåga att förstå de olika verksamheterna och vara kundorienterad.
Bred erfarenhet från personalarbete gärna inom offentlig sektor.
Erfarenhet av projektledning.
Erfarenhet av olika bedömnings- och utvärderingsmetoder.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-05-09
Ange följande referens när du ansöker: A118839
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Jan Wesa, 031-792 1147, jan.wesa@partille.se

Facklig kontakt
Facklig representant nås via växeln, 031 - 7921000

Företag
Partille kommun, Kommunkontoret

Adress
Partille kommun, Kommunkontoret
Gamla Kronvägen 34
43382 Partille

Jobbnummer
632060

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Partille kommun, Kommunkontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Partille kommun, Kommunkontoret: