Erfaren registrator med hög digital förmåga

Sundbybergs kommun / Administratörsjobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Sundbyberg, Solna, Danderyd, Stockholm, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sundbybergs kommun i Sundbyberg, Solna, Stockholm, Ekerö, Södertälje eller i hela Sverige

Du har öga för detaljer. Och kan se helheten. Precis som vi.

Här på sektorn för ledning och samordning söker vi en utvecklingsinriktad registrator med hög digital mognad. Sektorn stödjer kommunstyrelsen i dess uppdrag att leda, samordna och ha uppsikt över hela den kommunala verksamheten och i att driva på och följa upp genomförandet av kommunfullmäktiges beslut.

Tjänsten är placerad på stadskansliet som stödjer stadens myndigheter inom arkiv- och informationsförvaltning, registratur och sekretariatsfrågor. Stadskansliet arbetar också med allmänna val, kommunjuridik, överförmyndarfrågor och driver en rad utvecklingsprojekt samt förvaltar det stadsövergripande ärende- och dokumenthanteringssystemet med flera system.

Som registrator kommer du att stödja flera av stadens myndigheter med sedvanliga registratorsuppgifter så som bevakning av myndighetsbrevlådor, postöppning, bedömning, diarieföring och utlämnande av handlingar med tillhörande sekretessprövningar. Du är också arkivredogörare. Arbetet sker i team med flera registratorer med särskilda ansvarsområden.

Dina arbetsuppgifter omfattar också systemförvaltning och support kopplat till ärende- och dokumenthanteringssystem och förtroendemannaregister. Du bidrar i hög grad till utvecklingen av digitala processer och tjänster och du medverkar vid utbildningar och informationsinsatser.

Vi vill att du är utbildad inom arkiv- och informationsvetenskap eller annan lämplig utbildning. Goda kunskaper om de lagar och förordningar som styr myndigheters arbete med allmänna handlingar är ett krav. Några års erfarenhet från arbete som registrator, systemförvaltare, arkivarie eller motsvarande, gärna i offentlig förvaltning, är önskvärt.

Som person är du noggrann och ansvarstagande med en hög förmåga att självständigt planera och driva ett effektivt arbete som tar sin utgångspunkt i verksamhetens behov. Du har kompetens och mod att självständigt fatta beslut utifrån gällande lagar och regler. Du är analytisk och har en hög digital förmåga och är intresserad av att utveckla effektiva digitala arbetssätt. Du har en god kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig enkelt och tydligt i tal och skrift på svenska.

Du trivs med en kombination av dagliga operativa uppgifter tillsammans med mer fördjupat utvecklingsarbete och kan hantera flera parallellt pågående processer.

Att samarbeta, ge god service, bidra till ett gott arbetsklimat och utveckla positiva relationer är självklart för dig.

Befattningen är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde snarast. Ansök senast den 3 augusti 2023. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.

Intervjuer och urval sker löpande och vi kan komma att kalla till intervjuer innan ansökningsperioden går ut

Välkommen med din ansökan!



Vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Ersättning
Lön enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-08-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Sundbybergs kommun (org.nr 212000-0175), http://www.sundbyberg.se/

Arbetsplats
Sundbybergs stad

Kontakt
Avdelningschef stadskansliet
Ulrika Gunnarsson
ulrika.gunnarsson@sundbyberg.se
08-706 8086

Jobbnummer
7935410

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sundbybergs kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sundbybergs kommun: