Erfaren redovisningskonsult

BDO Mälardalen AB / Redovisningsekonomjobb / Kalmar
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Kalmar, Mörbylånga, Borgholm, Nybro, Torsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos BDO Mälardalen AB i Kalmar, Jönköping, Linköping, Ängelholm, Helsingborg eller i hela Sverige

Nu söker vi en redovisningskonsult till oss på BDO i Kalmar! Med branschens nöjdaste kunder sedan 2013 söker vi dig som vill fortsätta utveckla branschens bästa leverans och kundupplevelse tillsammans med oss. Söker du en bred roll där du kan utvecklas både som redovisningskonsult men även inom rollen som rådgivare? Då måste du söka rollen som redovisningskonsult hos oss på BDO redan idag!

Om tjänsten

Som redovisningskonsult hos oss arbetar du nära våra kunder med varierande arbetsuppgifter så som upprättande av månads- och årsbokslut, årsredovisningar, inkomstdeklarationer samt insourcing och rapportering till kund. Du arbetar i våra digitala verktyg och arbetsprocesser. I rollen som senior redovisningskonsult ingår även ansvar för uppdragsplanering, att införa eller utveckla rutiner för kunduppdragen samt ansvar för att utfört arbete dokumenteras enligt riktlinjer och Reko.

Vi ser positivt på om du vill arbeta med och utvecklas inom rådgivning och ha en aktiv dialog med kunder i redovisnings- och skattefrågor. Det finns även möjlighet att utvecklas inom andra områden till exempel inom digitala processer, utveckling av arbetssätt eller kvalitéarbete.

Vi söker dig som

• Har en examen från en YH-utbildning inom ekonomi/redovisning eller en ekonomexamen där inriktning mot redovisning är meriterande.
• Har tidigare erfarenhet som redovisningskonsult på byrå.
• Har en positiv inställning och förhållningssätt till digitala verktyg och processer, och har ett intresse i att driva och utveckla det.

Det är meriterande om du har gjort bokslut samt årsredovisningar och deklarationer självständigt. Det är även meriterande om du har arbetat fullt ut digitalt innan, till exempel med portallösningar mellan kund och leverantör.

Utöver dessa formella krav ser vi att du som person är duktig på att bygga relationer och har en bra kommunikativ förmåga då rollen innebär kontakt med både kunder och kollegor. Du har ett kundorienterat arbetssätt med ett naturligt affärsdriv och kundutveckling i fokus. Du är nyfiken och intresserad av att lära dig mer, och har även en förmåga att utveckla och förbättra processer och arbetssätt. Vi ser gärna att du vågar ifrågasätta och driva utveckling på ett positivt sätt. Framförallt har du ett stort driv i ditt arbete och vill tillsammans med oss leva upp till våra värdeord relation, fokus, mod och relevans.

Vi erbjuder dig

Hos oss ges du möjlighet att utveckla din kompetens och du får från första början stort ansvar samt möjlighet att påverka ditt arbete. Vi har en familjär kultur och arbetsklimatet är öppet och rakt, vilket ger en stimulerande och utvecklande arbetsmiljö. I och med den digitala förändringsprocess som branschen går igenom får du även möjligheten att utveckla din IT-kompetens och utmanas i hur man kan hitta den mest effektiva digitala lösningen för kunden. BDO satsar på kompetensutveckling för medarbetaren i form av utbildningar och skapar förutsättningar för långsiktiga karriärvägar. Vårt breda tjänsteutbud innebär också att vi kan hjälpa kunderna på många plan. Därmed växer både du, ditt team och vi som bolag. Vi erbjuder även ett brett förmånspaket, hälsofrämjande aktiviteter, after work med mera, men kanske viktigast av allt - trevliga kollegor!

Publiceringsdatum
2021-07-09

Om företaget
BDO är en heltäckande affärspartner till företag i deras vardag och på sin utvecklingsresa. Vi erbjuder bred och djup kunskap inom affärsrådgivning, revision, skatt och outsourcing av redovisning och lön. Vi finns på ett tjugotal kontor runt om i Sverige och ingår i BDO:s världsomspännande nätverk - en av världens största revisions- och konsultorganisationer med över 91 000 medarbetare i fler än 160 länder.

Vi vill knyta kontakter för att skapa långvariga relationer. Personligt engagemang är lika viktigt för oss som kunskap och kvalitet. Vi tror att det är den insikten som har gett oss branschens nöjdaste kunder sedan 2013.

Läs mer om BDO som företag här.

Vill du bli en av oss?

Vad kul! Skicka i så fall in ditt CV och personligt brev redan idag då vi jobbar med löpande urval. Vid frågor, hör av dig till ansvarig rekryterare nedan.

• Start: omgående, med hänsyn till uppsägningstid
• Omfattning: heltid
• Ort: Kalmar

Varmt välkommen med din ansökan!

Här kan du läsa mer om hur vi på BDO behandlar dina personuppgifter.

Varaktighet, arbetstid
• -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-08-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bdo Mälardalen AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bdo Mälardalen AB (org.nr 556291-8473)

Arbetsplats
BDO Göteborg AB

Jobbnummer
5857120

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från BDO Mälardalen AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos BDO Mälardalen AB: