Erfaren Project Manager till Schenker Logistics AB

Temp-Team / Logistikjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla logistikjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Temp-Team i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Företagspresentation

Schenker Logistics AB ingår i DB Schenker Sverige och ansvarar för tredjepartslogistiken i Sverige. Bolaget finns idag i Göteborg, Stockholm och Jönköping. Vi sysselsätter cirka 550 personer och omsätter 600 MSEK. Verksamheten omfattar ett brett utbud av olika lagertjänster för våra kunder verksamma inom en mängd olika branscher.

Tjänstebeskrivning

Vi söker en erfaren och självgående Project Manager som på ett professionellt sätt leder projekt med hög måluppfyllnad.

Du kommer att leda projekt främst av typen kundimplementeringar, strategiska förändringar samt verksamhetsförbättringar. Du blir totalt ansvarig för projektets samlade leverans, inkluderat mål, tidsplan, budget och kvalitet. Att bidra till att utveckla projektmodeller och verktyg är också en viktig del i arbetet.

Du kommer att vara placerad på Schenker Logistics huvudkontor vid Landvetter flygplats. En del resor inom Sverige förekommer och periodvis bedrivs projekten på annan ort.

Publiceringsdatum
2014-11-25

Kvalifikationer
Vi söker dig med gedigen erfarenhet av projektledning. Du har en bred logistik kompetens med bakgrund från ledande befattningar inom produktion. Erfarenhet från större implementeringar ser vi som meriterande och då vet du också att det kan bli mycket hårt arbete under vissa perioder. Din utbildningsbakgrund är förmodligen högskoleingenjör med inriktning mot logistik eller motsvarande.

Du innehar B-körkort och du behärska svenska och engelska väl i både tal och skrift.

Dina egenskaper
Som person är du självgående med en hög personlig drivkraft och du har fokus på att uppnå konkreta resultat i ditt arbete. Du är strukturerad och analytisk. Arbetet bygger på relationer både internt och externt och det är därför viktigt att du har en god social förmåga, har ledaregenskaper och är en god kommunikatör.

Så ansöker du
Du söker tjänsten via länken nedan. Då vi har ett löpande urval till tjänsten är det viktigt att du skickar din ansökan så fort som möjligt för att öka dina chanser att komma med i urvalsprocessen.
Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med provanställning enlig överenskommelse.
Välkommen med din ansökan!

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Gunde Algebäck, 0709-95 21 90 på TEMP-TEAM Rekrytering & Personaluthyrning.

TEMP-TEAM är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag och har i över 30 år framgångsrikt rekryterat medarbetare till såväl börsnoterade företag som mindre verksamheter. Vi är en del av en internationell koncern och tillsätter tjänster både inom kollektiv- och tjänstemannasektorn. Läs gärna mer om oss på www.temp-team.se

Arbetstider och omfattning
Heltid tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-01-04
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 514
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Gunde Algebäck

Företag
TEMP-TEAM

Adress
TEMP-TEAM
Nordstadstorget 6
41105 Göteborg

Kontorsadress
Nordstadstorget 6, Göteborg

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2080318

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Temp-Team

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Temp-Team: