Erfaren ekonomiassistent till fastighetsbolag
Delta Consulting AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Delta Consulting AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Var? Bromma
När? Augusti 2023 eller efter semestrar
Anställningsform? Direktrekrytering till kund
Om vår kund
Vår kund är ett fastighetsbolag som erbjuder ekonomiska och tekniska tjänster, samt fastighetsservice. De vill tillhandahålla och utveckla kundnära förvaltningslösningar och strävar efter att vara det självklara valet för institutioner, organisationer och företag när det kommer till förvaltning.
Vår kund erbjuder en familjär miljö med mycket samarbete och ansvar. Ekonomifunktionen består av tre medarbetare som bildar ett sammansvetsat team och nu söker de sin nästa medlem.
Om Rollen:
I denna roll kommer du att jobba i nära samarbete med övriga i teamet, men också vara självgående i dina ansvarsområden. Som ekonomiassistent kommer du ha ansvar för leverantörsreskontran, kundreskontran, bankavstämningar, samt hyresadministrationen. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet inom redovisning och arbetet med reskontra, samt kunskaper inom moms i allmänhet och fastighetsmoms i synnerlighet.
Publiceringsdatum2023-05-05Dina arbetsuppgifter• Leverantörsreskontra, inklusive kontering, attest, olika momssatser, samt betalningar med mera
• Kundreskontra, inklusive skapa och skicka fakturor, påminnelser, samt avstämning med mera.
• Checkavstämningar
• Hyresadministration, inklusive backup avisering, förbereda avstämning aviseringsreskontra och enstaka återbetalningar
ProfilVi söker dig som har tidigare erfarenhet som ekonomiassistent, i minst 3 år. Vi ser gärna att du har telefonvana, att du är självgående, att du kan arbeta enskilt, samt i grupp och att du är en van Excel användare. Vår kund söker en person som kan "hålla många bollar i luften" och är bra på att leverera mot deadlines.
Personlighetsmässigt söker vår kund dig som är snabblärd, prestigelös och driven. Vidare är du också noggrann och strukturerad.
Kvalifikationer• Arbetat som ekonomiassistent minst 3 år
• Van Excel användare
• Självgående
Meriterande:
• Tidigare arbetat inom fastighetsbranchen, till exempel kunna och förstå fastighetsmoms.
• Erfarenhet inom Visma Admin 1000, Rekyl, Pagero, Bygglet och Dina Fastigheter
Låter det intressant?
Tveka inte att skicka in din ansökan via vår hemsida. Då urval och intervjuer sker löpande kan tjänsten tillsättas innan annonsen har löpt ut.
Titta även på andra tjänster som vi har på vår karriärsida!
careers.deltaconsulting.se (
https://careers.deltaconsulting.se/)Vid frågor, kontakta Karl Petrén på
karl@deltaconsulting.se eller 072 014 36 09.
Välkommen med din ansökan!
Om Delta Consulting
Vi på Delta Consulting är specialister på ekonomipersonal. Vår vision är att skapa lyckligare arbetsplatser.
Vi jobbar dagligen med att skapa möten mellan ekonomer och företag där ekonomer jobbar. I vårt arbete hjälper vi våra kandidater att ta nästa steg i karriären samtidigt som vi hjälper våra kunder att hitta rätt person. Vi förmedlar både permanenta anställningar och temporära anställningar i form av uthyrning och interim.
Vår verksamhet styrs av våra tre ledord: noggrannhet, långsiktighet och positiv förändring. Oavsett om du är i början av din karriär eller en erfaren CFO är vi din självklara samarbetspartner när det är dags för en ny utmaning.
Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-10-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Delta Consulting AB (org.nr 559144-8575),
https://www.deltaconsulting.se/ Kontakt Arvid Lindström
arvid@deltaconsulting.se 0705717157 Jobbnummer 7742929
Observera att sista ansökningsdag har passerat.