Erfaren Ekonomiassistent Till Actia I Sollentuna

Actia Nordic AB / Ekonomiassistentjobb / Sollentuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Sollentuna, Upplands Väsby, Järfälla, Danderyd, Upplands-Bro eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Actia Nordic AB i Sollentuna, Stockholm, Linköping eller i hela Sverige

ACTIA Nordic AB (dotterbolag till ACTIA Automotive) behöver nu förstärka verksamheten med ytterligare personal. På ACTIA utvecklar vi både hård- och mjukvara för såväl lätta som tyngre fordon. Till vår verksamhet i Sollentuna söker vi nu efter en erfaren ekonomiassistent som kommer att ansvara för arbetet kring leverantörs- och kundreskontra. För dig med rätt inställning finns också möjligheten att framöver få ansvara för utvecklingen av våra arbetssätt och rutiner kopplat till våra fakturor.

Publiceringsdatum
2016-10-03

Arbetsuppgifter
Som ekonomiassistent kommer du att leda ekonomifunktionens arbete kring leverantörsreskontra - från registrering till betalning ? samt kundreskontra ? från fakturering till inbetalning till kund. På sikt ser vi även att du skapar nya rutiner och kommer med förbättringsförslag kring hur vi kan optimera arbetet med våra fakturor. I din roll kommer du också att hjälpa till vid månads- och årsbokslut. Vidare kommer även andra administrativa uppgifter att tillfalla din roll. Ditt arbete kommer därmed att vara omväxlande och stimulerande.

I våra lokaler i Sollentuna sitter cirka 15 medarbetare. Förutom vår ekonomifunktion finns även en mindre produktion, eftermarknad och VD. Hos ekonomifunktionen kommer du att arbeta i ett kompetent och glatt gäng som kommer att hjälpa dig att komma in i din nya roll på bästa sätt.

VEM ÄR DU?
Vi tror att du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi alternativt några års erfarenhet av arbete med både kund- och leverantörsreskontra. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta med avstämningar, kontering och registrering av fakturor samt löpande bokföring. Om du har arbetat i Movex eller Pyramid tidigare är det meriterande för tjänsten. Vidare har du goda kunskaper inom Officepaketet ? främst Word och Excel.

Som person är du:

• Ansvarstagande: Du tar självständigt ansvar för egna arbetsuppgifter i såväl framgång som motgång. Du tar även ansvar för det gemensamma resultatet och gör det som behöver göras för att organisationen ska uppnå sina mål.

• Noggrann: Du följer de kvalitetsstandards som behövs för arbetet. Du är uppmärksam på detaljer i arbetet och ser till att man tar hänsyn till dessa. * Flexibel: Du agerar effektivt även när förutsättningar förändras och anpassar dig till nya omständigheter utan att resultatet påverkas negativt.

• Initiativtagande: Du tar initiativ och kommer med nya förslag till arbetssätt. Du sätter igång aktiviteter mot ett önskat resultat.

• Samarbetsvillig: Du arbetar bra med andra människor, agerar lyhört och uppmärksamt för andras synpunkter, kompetens och prestationer. Du identifierar och utvecklar relationer i grupp.

För att du ska kunna kommunicera med dina kollegor på ett optimalt sätt, är goda kunskaper i svenska och engelska ett krav.

• START: Enligt överenskommelse.
• OMFATTNING: 100% eller 80%.
• PLACERING: Sollentuna
• LÖN: Enligt överenskommelse.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Ansökan kan skickas till e-postadress: oscar.holm@actia.se

Kontakt
Oscar Holm, HR-Manager 0708309687 oscar.holm@actia.se

Företag
ACTIA NORDIC AB

Adress
ACTIA NORDIC AB
HAMMARBACKEN 4 A 3 TR
19149 SOLLENTUNA

Kontorsadress
HAMMARBACKEN 4 A
SOLLENTUNA

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
3083223

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Actia Nordic AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Actia Nordic AB: