Erfaren ekonomiassistent inom leverantörsreskontra hos Spoon

Hero AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hero AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om kunden:
För vår kund SPoons räkning söker vi en driven ekonomiassistent med erfarenhet från leverantörsreskontra. Spoon är en contentbyrå som hjälper företag och organisationer att lyckas med sin kommunikation. De gör engagerande redaktionellt innehåll som paketeras i olika kanaler för att nå ut till utvalda målgrupper. Spoon har ca 150 anställda medarbetare och har sitt huvudkontor beläget på Södermalm i Stockholm. De har även verksamhet i Göteborg, Malmö, Oslo och Helsingfors.

Om tjänsten:
I aktuell tjänst kommer du tillhöra företagets ekonomiteam som idag består av 4 personer. Till stor del kommer rollen att innebära ett ansvar över leverantörsreskontran för företagets bolag. Exempel på arbetsuppgifter som ingår i leverantörsreskontran är:

• Inscanning av leverantörsfakturor
• Ankomstregistrering av fakturor i ekonomisystemet
• Registrering och bokföring av fakturor
• Kontering av omkostnader
• Stängning av leverantörsreskontran vid bokslut
• Påminnelser, inkassohantering och åldersanalyser

För att få en jämnare arbetsbelastning i teamet kommer du även att vara behjälplig där det behövs. Detta kan innebära delat ansvar för arbetsuppgifter som exempelvis kundfakturering, kontering av bokföringsorder, granskning, kontering och registrering av utlägg och traktamenten samt viss projektadministration.

Möjligheter:
Du får nu möjligheten att arbeta på ett internationellt företag i en spännande och kreativ bransch. Du kommer även få arbeta i ett team med en god stämning och högt i tak. I din roll har du även chans att ytterligare växa som ekonomiassistent och prova på nya delar inom ekonomi.

Krav:
Vi söker dig som tidigare har arbetat med leverantörsreskontra, från ax till limpa, och känner dig trygg med att arbeta självständigt med detta. Vi ser att du har en avslutad gymnasieexamen, gärna inom ekonomi. Du bör även ha en vana av att arbeta i Excel samt i olika ekonomisystem, har du arbetat i Marathon är detta meriterande. Vi ser även att du hanterar svenska och engelska på god nivå i både tal och skrift. Stor tyngdpunkt kommer att läggas på dina personliga egenskaper. För att trivas i den här rollen är det viktigt att du är noggrann, engagerad och ställer upp för teamet. Vi ser även att du är trygg, positiv, öppen och flexibel med lite skinn på näsan. Det är även viktigt att du ser en långsiktighet i denna roll då det finns stor möjlighet till utveckling.

Tillträde, omfattning och anställning:
Tjänsten är en hyrrekrytering vilket innebär att du först anställs av Hero och arbetar ute hos vår kund med mål att sedan anställas av kunden. Arbetet föreligger under kontorstider, heltid, start omgående med hänsyn till viss uppsägningstid.

Hur söker du?
Vi tar emot ansökningar via vår hemsida där du genom att klicka på knappen "ansök" längst ner i annonsen registrerar ditt cv och personliga brev innehållande en beskrivning av ditt intresse för tjänsten. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut.

Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Natalie på tele 08-400 25 860 eller rekrytering@hero.se.

Vi ser fram emot att läsa din ansökan!

Söker du via mobilen?Det går jättebra att bifoga ditt cv när du har tillgång till en dator. Kom ihåg din inloggning och komplettera informationen så snart som möjligt så har vi allt vi behöver för att du ska bli aktuell för intervju!

Kolla gärna in vår sida på Facebook för ytterligare jobbuppdateringar och för mer information om oss via https://www.facebook.com/Hero-194458207577/?ref=aymt_homepage_panel

"We are heart working"

Vi på Hero specialiserar oss på personaluthyrning och rekrytering i Stockholm. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Publiceringsdatum
2017-01-17

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-02-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Natalie Ebenfelt

Företag
Hero AB

Adress
Hero AB
Grev Turegatan 30
11438 Stockholm

Kontorsadress
Grev Turegatan 30 11438 Stockholm

Jobbnummer
3265221

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hero AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hero AB: