Erfaren ekonomiansvarig administratör sökes

Takteam i sydost AB / Ekonomiassistentjobb / Kalmar
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Kalmar, Mörbylånga, Borgholm, Nybro, Torsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Takteam i sydost AB i Kalmar, Ronneby, Halmstad, Norrköping, Svedala eller i hela Sverige

Takteam AB är ett serviceföretag som arbetar inom rengöring- och byggbranschen. Vi jobbar med kvalité och miljömedvetenhet som högsta prioritet och är ett premium företag i branschen.

Vi är inne i en expansiv fas och vill nu utöka vårt Kalmarkontor genom att rekrytera en ekonomiansvarig administratör på heltid.

Publiceringsdatum
2015-03-13

Dina arbetsuppgifter
Tjänsten kommer i huvudsak att innebära administrativa uppgifter med fokus på löpande redovisning, ekonomisk rapportering, löneadministration, fakturering, säljstöd och order.

Det ingår också kontorsadministrativa uppgifter såsom hantering av företagspost och fysisk post. Du kommer också att fungera som samordnare och kontaktperson för såväl kunder som våra säljare och arbetsledare.

Vid försäljningsmässor eller andra företagsaktiviteter är det möjligt att du kommer att behöva hjälpa till med praktiska uppgifter samt finnas som back-up för säljare och till viss del klara av att representera företaget mot kunder samt hjälpa till med försäljning och order på plats.

Utbildning/erfarenhet
Du har tidigare mycket god erfarenhet av att arbeta med order, löpande redovisning, fakturering, periodiska sammanställningar, moms och arbetsgivaravgifter i affärssystem.

Då du kommer att ha en bred roll i företaget och högt ställda krav samt arbeta huvudsakligen ensam från vårt kontor/showroom i Kalmar. Det är viktigt att du är positiv till olika typer av arbetsuppgifter och rollen kräver att du som person är lugn, trygg och stabil. Du är självgående och är bra på att kommunicera och uppdatera dina kollegor om vad som händer på kontoret via telefon och mail.

Som person är du drivande och har en hög energinivå och tycker om att vara "spindeln i nätet" och ta dig an nya arbetsuppgifter. Du tycker om att skapa struktur och ordning och att finna förslag på lösningar på de uppgifter och utmaningar som du och företaget behöver ta dig an. Vi hoppas också att du har ett intresse för inredning och design. Utöver detta har du givetvis ett bra och representativt bemötande och har förmåga att skapa förtroende när du är i kontakt med företagets olika viktiga aktörer.

Tjänsten förekommer det en del internationell kommunikation och därför bör du behärska engelska såväl i tal som i skrift.
Behärskar du ytterligare språk är detta meriterande.
Erfarenheter av schemaläggning och upphandling anses som meriterande.

Varmt välkommen med din ansökan.

Körkortskrav
B

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid
Tillsvidareanställning. Provanställning kan tillämpas upp till 6 månader.

Tillträde
Senast i början av juli 2015, gärna tidigare.

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Urval och intervjuer kommer att ske löpande, varför vi starkt rekommenderar dig att ansöka snarast.
Ansökan kan skickas till e-postadress: jobb@takteam.se

Kontakt
Anton Holmberg jobb@takteam.se

Företag
Takteam i sydost AB

Adress
Takteam i sydost AB
Engelska vägen 9
39356 KALMAR

Kontorsadress
Engelska vägen 9

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 072-9964100
E-postadress: info@takteam.se

Jobbnummer
2204065

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Takteam i sydost AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Takteam i sydost AB: