Erfaren ekonom inom kundreskontran

People of Interim & Finance Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2024-09-23


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos People of Interim & Finance Sweden AB i Stockholm, Uppsala, Nacka, Malmö eller i hela Sverige

Dags för nästa steg? Har du erfarenhet av kundreskontra (minst 3 år), är social och har systemvana? Är du driven, serviceinriktad person med en positiv inställning? Vi söker en erfaren ekonom till vår kunds kundreskontra!

Om rollen
För att lyckas ser vi att du är en förtroendeingivande och lyhörd lagspelare som tar stort eget ansvar för dina arbetsuppgifter men även kan hjälpa till vid behov inom övriga områden. Du är nyfiken, lösningsorienterad och orädd med stort intresse för digitalisering, tekniska lösningar och Excel. Tillsammans med dina kollegor kommer ni tillsammans ansvara över kundreskontran och vi söker dig som har några års relevant erfarenhet som ekonomiassistent med fokus på kundreskontra. Nedan listar vi några av dina arbetsuppgifter och ansvarsområden:

Ansvar över kundreskontra, fakturering och kreditering till kunder
Supportera kunder, säljorganisation med hög service både per mail och telefon
Löpande bokföring, avstämningar, bokslutsarbete
Påminnelsehantering och inkassoärenden

Rollen kommer utöver det också innefatta många kontaktytor då man strävar efter att jobba nära kunderna och verksamheten och därför är det viktigt att du förstår kopplingen mellan redovisning och affär med en sann ådra för service och relationer. Du är kommunikativ, har lätt för att skapa förtroende och är genuint positivt inställd.

Är detta du?
Vi tror att du är en driven, serviceinriktad person med positiv inställning. Vi lägger stor vikt vid din personlighet, inställning och attityd. Vi tror att du är kunnig inom området kundreskontra och gillar hantverket. Organisationen är rörlig och dynamisk, därför behöver du trivas i en omväxlande miljö. Vi tror att du tycker den miljön är spännande och för att lyckas tror vi därför att du har en hög anpassningsförmåga, flexibilitet och ett bra sinne för service. Du behöver ha en smula skinn på näsan och inte vara obekväm med att vara den som driver arbetet framåt. En förutsättning är vidare att du har fötterna på jorden, är noggrann och uppskattar teamarbete. Avslutningsvis ser vi att du kan kommunicera på både svenska och engelska i tal och skrift.

Frågor
För frågor om tjänsten kontakta Marcus Ström på 070-857 50 05 eller marcus.strom@peopleoffinance.se. Vi intervjuar löpande så varmt välkommen med din ansökan snarast. Tyvärr har vi inte möjlighet att ta emot ansökningar via mejl.

People of Finance & Interim, en fortsättning på Talents of Sweden är rekryterings- och konsultföretaget för marknadens mest eftertraktade kandidater och företag. Att söka denna möjlighet genom oss ger rätt person goda möjligheter till en spännande karriärutveckling - både nu och i framtiden. Vi sitter med fler spännande interimsuppdrag samt rekryteringar och genom att söka en roll genom oss kan också fler intressanta möjligheter dyka upp, utöver denna möjlighet. Glöm inte att följa vår nya LinkedIn för att ta del av spännande uppdrag och karriärmöjligheter - klicka här för att följa.

Sökord: ekonomiassistent, kundreskontra, redovisningsassistent

Ersättning
Månadslön - Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-09-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
People of Interim & Finance Sweden AB (org.nr 559474-6249)

Jobbnummer
8916594

Prenumerera på jobb från People of Interim & Finance Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos People of Interim & Finance Sweden AB: