Erfaren controller till Tumba

Arena Personal AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Arena Personal AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2015-10-09

Om tjänsten
Till vår kund söker vi en analytisk och självgående controller. Du kommer att arbeta inom en offentlig verksamhet moderna, ljusa lokaler i Tumba, som du tar dig till på under 30 minuter från T-centralen. Detta är ett uthyrningsuppdrag på heltid som kommer starta omgående och pågå under 2-4 månader, med möjlighet till förlängning eller ev, rekrytering för rätt person.

Här erbjuds du stimulerande arbetsuppgifter i en intressant och utvecklande miljö. Som ekonom är du med och skapar förutsättningar och rutiner för en korrekt och effektiv ekonomisk hantering. Ditt uppdrag kommer vara att stödja verksamheterna i sitt ekonomiska arbete samt utveckla och följa upp ekonomiprocessen på förvaltningen.

Rollen som controller innebär ansvar för elevvolymer/statistik för gymnasieskolans verksamheter, analys av dessa, framtagande av årsprognos och utredningar inom gymnasiets verksamhetsområden. Arbetet innebär också att utveckla ekonomiprocessen. Vidare kommer du ansvara även för beslutsstöd vilket t.ex. innebär systemförvaltning, prognosavstämning, stämma av redovisningen, utbilda inom beslutsstöd samt utveckla processer.

I din roll som controller är du delaktig i arbetet med rapportering. Du tar fram volymer för varje månad, som åtföljs av analyser och konsekvensbeskrivning. I rollen som controller ingår också att bistå ekonomichefen i med stöd i ekonomifrågor och vid behov andra medarbetare på enheten och förvaltningen. En annan viktig del av arbetet är att bistå med stöd, handledning och vara ett bollplank till verksamhetschefen samt rektorer vid olika gymnasieskolor.

Profil
För att vara aktuell för uppdraget vill vi att du har ekonomisk examen på högskolenivå, gärna med inriktning mot redovisning/finansiering. Du har några års erfarenhet av arbete som controller och behärskar det självständigt. Det är meriterande om du har erfarenhet från kommunal verksamhet eller har erfarenhet av att arbeta med systemförvaltning och/eller utbildningfrågor (dock inget krav). Goda datorkunskaper i Excel och Word är en självklarhet. Har du kunskaper i Aditro (ekonomisystem) och/eller Hypergene (beslutsstöd) är det ett stort plus.

Som person är du noggrann, strukturerad och initiativrik, samtidigt som du är positiv, social och serviceinriktad. Vi värdesätter din förmåga och inställning att vilja utvecklas och lära nytt. Det är även viktigt att du är ansvarstagande, trygg i dig själv och självständigt kan driva utvecklingsarbete. Du har god analytisk och pedagogisk förmåga med vana att uttrycka dig i både tal och skrift. Vi ser också att du ar prestigelös och gärna hjälper till där det behövs.

Låter jobbet intressant för dig? Vi tipsar dig att söka redan idag så denna tjänst ska tillträdas omgående (under vecka 42).

Vi erbjuder

Arena Personal matchar de bästa kandidaterna till rätt företag och uppdrag. Att vara extern medarbetare hos oss passar dig som på minsta möjliga tid vill skaffa dig mesta möjliga erfarenhet. Vi ger dig chansen att arbeta på attraktiva arbetsplatser där du utvecklar din kompetens.
Du har nära kontakt med din personalansvarige som stöttar dig och fungerar som ditt bollplank för att du ska lyckas i dina uppdrag. För oss är det viktigt att du trivs och mår bra. Självklart har vi som auktoriserat bemanningsföretag kollektivavtal och försäkringar för din anställningstrygghet.
Vi värdesätter en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald. Det skapar trivsel och kvalitet för våra kunder och dig som anställd.

Om verksamheten

Arena Personal har drygt 20 års branscherfarenhet och är verksamma inom bemanning och rekrytering. Våra cirka 800 konsulter verkar på cirka 500 arbetsplatser varje år. Arena Personal är en del av Arenakoncernen, där även Arbetslivsresurs och Impact ingår. Som en del av Arenakoncernen är vi en komplett HR-partner som erbjuder rekrytering, bemanning, organisationsutveckling, omställning och rehabilitering. Vi är experter på att få rätt person på rätt plats och erbjuder lösningar som passar våra konsulter lika bra som våra kunder.

Så ansöker du
Tre enkla steg till ditt nya jobb:

1. Du ansöker genom att klicka på "ansök här" eller "ansök via extern webbplats".
2. Du kommer då till Arena Personals hemsida. Klicka på "Sök jobbet" och fyll i dina kontaktuppgifter och bifoga sen ditt CV och personliga brev. Hela ansökningsprocessen tar max några minuter.
3. Vi behandlar alla ansökningar vartefter de kommer in så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag - vänta därför inte med att söka jobbet. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-10-16
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 2612
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Isabelle Lilja 08-587 117 00

Företag
Arena Personal AB

Adress
Arena Personal AB
Fleminggatan 7
10425 Stockholm

Kontorsadress
Fleminggatan 7, Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2472736

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Arena Personal AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Arena Personal AB: