Erfaren Controller till kommun
Adecco Sweden AB / Controllerjobb / Botkyrka
2023-12-19
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Erfaren Controller till kommun" (publicerad 2024-01-23) ⬅️
Visa alla controllerjobb i Botkyrka,
Salem,
Ekerö,
Huddinge,
Södertälje eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Botkyrka,
Salem,
Ekerö,
Huddinge,
Södertälje eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2023-12-19Om tjänstenSom Controller kommer du ha ett omväxlande arbete. I rollen ingår bl.a. att förklara samband mellan verksamhet, personal och ekonomi. Du har ett tätt samarbete med cheferna och verksamhetsnära ekonomiska funktioner. På ett stödjande och styrande sätt bidrar du till att ekonomin blir ett verktyg för att driva verksamheten på bästa sätt och att verksamheten uppnår sina mål. Arbetet sker både självständigt och i grupp.
I din roll som Controller kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
• Vara ett nära stöd till chefer i verksamheten och på ett pedagogiskt sätt förklara ekonomiska samband
och resultat.
• Utveckla arbetet med att ta fram KPIer och nyckeltal för verksamheten.
• Arbeta med samhällsbyggnadsnämndens investeringsbudget.
• Vara delaktig i och planera för månads- och tertialbokslut.
Vi söker dig som känner ett ansvar för hela ekonomiprocessen vilket innebär att du är flexibel som
person då du ibland behöver hjälpa till med andras uppgifter för att hålla våra rapporteringstider
Tjänsten som Controller är ett konsultuppdrag med start i början av januari 2024.
Om dig
Viktigt för tjänsten är:
• Du har en högskoleexamen med ekonomisk inriktning eller annan utbildning som arbetsgivare bedömer
likvärdig.
• Du har arbetat som controller tidigare.
• Du har grundläggande kunskaper i Officepaketet och vi tror också att du har lätt för att lära dig och
arbeta i nya system. I Botkyrka använder vi bl.a Stratsys, Unit4 och Qlik.
• Du uttrycker dig mycket väl på svenska i tal och skrift.
Det är ett krav att ha arbetat som controller tidigare men meriterande om du har erfarenhet av arbete
inom kommunal verksamhet. Det är också meriterande om du har erfarenhet av att ha arbetat med
internkontroll, kvalitets- och verksamhetsutveckling samt investeringsekonomi.
Ekonomienheten består av fem medarbetare och tillsammans med ekonomichefen medverkar du i
förvaltningens övergripande ekonomistyrning samt planering och uppföljning av verksamhet och
ekonomi. Ekonomienheten driver arbetet med budget, månads- och delårsrapporter,
verksamhetsberättelse, internkontroll samt redovisningsekonomi och är ett stöd till förvaltningens chefer
och medarbetare i ekonomifrågor. Vi följer även upp kvalitet, indikatorer och mål som en del av
ekonomiprocessen.
Ekonomienheten har i uppdrag att driva utvecklingsarbete där vi samordnar och effektiviserar
ekonomiprocesser inom samhällsbyggnadsförvaltningen.
Vi är ett engagerat gäng på fem personer som ser fram emot att få en ny kollega! Vi erbjuder ett brett,
komplext och stimulerande uppdrag. Som stöd i uppdraget har du ditt team som träffas regelbundet och
där vi diskuterar gemensamma frågeställningar.
Arbetet sker både på plats i Tumba, nära pendeltågsstationen och på distans.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:
Erik Örvell på e-post
erik.orvell@adecco.seVälkommen med din ansökan!
Sökord
Stockholm | Adecco | Konsult | Controller | Kommun
Ersättning Fast lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-12-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "ref-43971".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Adecco Sweden AB (org.nr 556447-2677),
http://www.adecco.se/ Kontakt Business Manager
Erik Orvell
erik.orvell@adecco.se Jobbnummer 8340736
Observera att sista ansökningsdag har passerat.