Erfaren Account handler

Chartis Europe Sa Frankrike Filial Sverige / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Chartis Europe Sa Frankrike Filial Sverige i Stockholm

Publiceringsdatum
2012-06-21

Dina arbetsuppgifter
Du ingår I ett kundtjänst team där en del av din roll är att administrera förnyelser av våra små och medelstora kunder. I arbetet kommer du att arbeta med företagsförsäkring inom egendom, transport, VD & Styrelseförsäkring, ansvar, och reseförsäkringar. Arbetsuppgifterna innebär daglig kontakt med våra kunder och mäklare per mail och telefon.

Rollen innebär även ett helhetsansvar för specifika kunder med multinationella företagslösningar där kvalificerad administration och komplexa försäkringslösningar är en del av arbetet. Du kommer att ha daglig kontakt med mäklare, kunder och du kommer att vara en del av säljteamet tillsammans med underwriters. Du ser möjligheterna till merförsäljning och kommer att delta på mäklar och kundmöten så att vi kan leverera vår service på bästa sätt. Vi ser dig som en viktig del av ett team som arbetar nära våra underwriters, kunder/mäklare och Chartis globala nätverk.

Arbetstempot är stundtals högt och det är därför bra om du kan vara flexibel och hantera arbetstoppar.

Du har minst 5 års erfarenhet av att arbeta med administration och service, gärna inom försäkringsbranschen.

Kvalifikationer
Som person är du positiv, serviceinriktad med hög social kompetens och tycker om kundkontakt. Du är affärsmässig och har lätt för att samarbeta och skapa relationer. Du är strukturerad och förstår vikten av kvalitet i ditt arbete och i det du levererar. Chartis har kunden i fokus och i ditt arbete är du kundstyrd och fokuserad på kundnytta. Vi ser därför att du är proaktiv och bidrar till att utveckla arbetssätt och kan se möjlighet i förändring.

Arbetstempot kan ibland vara högt och du måste därför vara stresstålig. Du klarar av ?många bollar i luften samtidigt? och har en förmåga att prioritera.

Datavana är ett krav och du bör kunna uttrycka dig väl i tal och skrift, på såväl svenska som engelska. Engelska är vårt koncernspråk.

På Chartis erbjuder vi dig ett spännande arbete inom en amerikansk föränderlig organisation. Hos oss får du ett roligt stimulerade arbete med många internationella kontakter. Du har möjligheten att själv initiera och driva projekt. Vi tar till vara på den unika bakgrund, kompetens och kreativitet som var och en av våra kollegor har med sig. För att kunna prestera bra på jobbet tror vi att det är viktigt att du som medarbetare mår bra. Därför erbjuder vi 30 dagars semester och kortare arbetstid under sommarmånaderna för att kunna fylla på med energi. Vi vill självklart aktivt bidra till våra medarbetares trivsel och välbefinnande och därför får alla friskvårdsbidrag, regelbundna hälsokontroller och rikskuponger.

Du söker via nedanstående länk som går till vår hemsida på Chartisinsurance.se

https://www.chartisinsurance.com/job-search_763_325205.html

Har du frågor om tjänsten vänligen kontakta Solange Aceituno på telefonnr: 08-506 920 52

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Rörlig lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-06-30
Ansökan sker via vår hemsida chartisinsurance.se
Länken är:
Klicka på denna länk för att göra din ansökan
Ansökan kan skickas till e-postadress: berit.adolfsson@chartisinsurance.com

Företag
CHARTIS EUROPE SA FRANKRIKE FILIAL SVERIGE

Adress
CHARTIS EUROPE SA FRANKRIKE FILIAL SVERIGE
BOX 3506
10369 STOCKHOLM

Kontorsadress
DROTTNINGGATAN 82
STOCKHOLM

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-50692000

Jobbnummer
1278757

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Chartis Europe Sa Frankrike Filial Sverige

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Chartis Europe Sa Frankrike Filial Sverige: