Entreprenadupphandlare till Micasa Fastigheter

Micasa Fastigheter i Stockholm AB, Ekonomi, Inköp / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Micasa Fastigheter i Stockholm AB, Ekonomi, Inköp i Stockholm

Vill du jobba för ett bolag som tar ett stort samhällsansvar, där hög kompetens och engagerade kollegor präglar stämningen? Vill du arbeta strategiskt med upphandlingsfrågor och bidra till att utveckla Micasas verksamhet? Har du flerårig erfarenhet av LOU-upphandlingar inom fastighetsbranschen? Då kan du vara rätt person för tjänsten!

Publiceringsdatum
2024-05-23

Om företaget
Micasa Fastigheter i Stockholm AB är ett fastighetsbolag som ingår i koncernen Stockholms Stadshus AB.

Vår huvudsakliga uppgift är att tillhandahålla välskötta, trygga och tillgängliga bostäder till stadens äldre, personer med funktionsnedsättning samt till av staden prioriterade grupper med svag ställning på bostadsmarknaden.

Micasa Fastigheter har fått ett utökat uppdrag av Stockholms stad och kommer behöva bygga och renovera vårt fastighetsbestånd. Vi växer som bolag och på denna dynamiska resa står vi inför stora möjligheter. Vi söker nu vår nästa entreprenadupphandlare som vill vara med och bygga framtidens Stockholm!

Om tjänsten

Tjänsten som entreprenadupphandlare är en spännande och utvecklande roll där du som expertstöd och projektledare ansvarar för arbetet med olika upphandlingar inom fastighetsbranschen. Din roll blir att stötta organisationen vid inköp och upphandling av konsult- och entreprenadtjänster. Du får möjlighet att jobba brett inom en stor del av organisationen och påverka långsiktiga strategiska beslut inom upphandlingsplaneringen.

En central del i din roll som upphandlare är att säkerställa att upphandlingarna genomförs enligt tidplan samt att delta i enhetens arbete med att utveckla effektiva upphandlings- och inköpsprocesser. Du kommer att ha mycket nära samarbete med dina kollegor, interna beställare samt leverantörer i ditt dagliga arbete. Det är viktigt för oss att ha kul på vägen och verkar för att skapa en arbetsmiljö och en upphandlingsprocess där trygghet och enkelhet är i fokus.

Tjänsten ingår i enheten Inköp som består av en upphandlingschef, två upphandlare, en avtalscontroller, en inköps- och ekonomiassistent.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden innefattar:

Internt kundansvar för att samordna, planera och genomföra bolagets entreprenadupphandlingar samt tillhörande konsulter.
Vara rådgivande inom entreprenadjuridik för verksamheten samt stötta beställarna i inköpsrelaterade frågor i projekt.
Ansvara för att tillföra strategier inom entreprenadområdet i bolagets övergripande strategiska plan för upphandlingar och avtalsområden.
Arbeta långsiktigt med affärsrelationer och genomföra marknadsdialoger och avtalsuppföljning tillsammans med verksamheten.
Delta i arbetet med att utveckla och implementera inköpsenhetens mallar och dokument inom entreprenadområdet.
Genomföra omvärldsbevakningen inom inköpsområdet, bevaka rättsutvecklingen, delta i gemensamma forum internt i staden samt i branschspecifika forum.
Utbilda och informera bolagets anställda, samt i förekommande fall introducera/handleda medarbetare inom entreprenadupphandling

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:

Eftergymnasial utbildning inom relevant område, YH-utbildning inom offentlig upphandling, eller motsvarande kunskap om upphandling förvärvad genom arbetslivserfarenhet.
Flera års erfarenhet av att självständigt planera, genomföra och styra sitt arbete med upphandlingar enligt LOU inom bygg- eller fastighetsbranschen
Kunskaper om AB, ABT och ABK och dess tillämpningar
Mycket goda kunskaper i Office-paketet
Talar och skriver obehindrat på svenska.

Det är meriterande om du även har:

Erfarenhet av att driva utvecklingsarbete och att leda i förändring
Goda kunskaper inom entreprenadjuridik
Genomfört upphandlingar enligt LOU med inriktning mot fastighetsdrift, entreprenader och teknikkonsulter

Dina personliga egenskaper
Vi söker dig som är duktig på att projektleda upphandlingar inom olika områden. Du har ett flexibelt förhållningssätt och kan prioritera, lösa problem och driva ditt arbete självständigt framåt, samtidigt som du tar egna initiativ och har hög samarbetsförmåga. Vi ser att du är noggrann, systematisk och trygg i ditt arbete, då arbetet innebär mycket kontroll, uppföljning och analys.

I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper.

Så ansöker du
Du skickar in din ansökan genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Vårt rekryteringsarbete är kompetensbaserat som en del av vårt likabehandlingsarbete, och av den anledningen tar vi inte emot personliga brev. Vi ber dig därför att endast ladda upp ditt CV och svara på urvalsfrågorna. Vi tar inte emot ansökningar/intresseanmälningar på något annat sätt.

Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryterande chef Örjan Rosvall, enhetschef Inköp, eller Sabina Korva, HR-generalist. Du kan också kontakta oss via info@micasa.se.

Varmt välkommen med din ansökan!

Vårt erbjudande

Vi erbjuder ett omväxlande och givande arbete i ett annorlunda fastighetsbolag med öppen, prestigelös och välkomnande atmosfär. Hos oss kan ditt arbete hjälpa till att förenkla boendesituationen för människor som behöver stöd och omsorg. Micasa Fastigheter har ett modernt kontor på Nordkapsgatan 3 i Kista, ca 7 minuters gångväg från Kista centrums tunnelbana och busstation.

Som förmån har vi möjlighet till 8 timmars valfritt volontärsarbete varje år för att engagera oss i något som vi brinner extra för. Vi har även friskvårdsbidrag, lunchkort, samtalsstöd, privat sjukförsäkring och regelbundet anordnade friskvårdsaktiviteter.

Vi äger och förvaltar ca 102 fastigheter som omfattar knappt 1 miljon kvadratmeter. Vårt sätt att driva verksamheten är certifierat enligt ISO 14 001 för miljö och ISO 50 001 för energi.

Stockholm stads förmåner

Då Micasa Fastigheter är en del av Stockholm stad får du även möjlighet att ta del av stadens förmånspaket. Du kan läsa mer om förmånerna för anställda inom Stockholms stad här: Förmåner för medarbetare - Stockholms stad (jobba.stockholm)

Mer information

Läs mer om oss på vår webbplats www.micasa.se.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-06-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2024/2973".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Micasa Fastigheter i Stockholm AB (org.nr 556581-7870)

Arbetsplats
Micasa Fastigheter i Stockholm AB, Ekonomi, Inköp

Kontakt
Örjan Rosvall
08-50836108

Jobbnummer
8700638

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Micasa Fastigheter i Stockholm AB, Ekonomi, Inköp

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Micasa Fastigheter i Stockholm AB, Ekonomi, Inköp: