Enklare Ekonomiassistent inom leverantörsreskontra

Adecco Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige

För kunds räkning- en ledande aktör inom djurtillbehör, söker vi nu en Ekonomiassistent med erfarenhet av leverantörsreskontra och Dynamics. Uppdraget inleds som ett 3 månaders konsultuppdrag med möjlighet till förlängning och förväntas starta omgående.

Publiceringsdatum
2022-11-29

Om tjänsten
Vår kund har nyligen bytt affärssystem och är därför i behov av avlastning kring det löpande ekonomiarbetet kopplat till leverantörsreskontra under en period. Främst handlar det om matchning av fakturor men andra uppgifter kopplat till reskontra kan förekomma. Ekonomiavdelningen består idag av 5 personer varav 3 är Redovisningsekonomer, 1 Redovisningschef samt CFO. Du kommer här till ett trevligt och dynamiskt gäng som ser oerhört mycket fram emot din hjälp. Arbetet bedrivs i trevliga och fräscha lokaler i Garnisonen på Östermalm i Stockholm.

I din roll som Ekonomiassistent kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
• Matchning av fakturor i Microsoft Dynamics
• Viss stöttning inom kundreskontra
• Övriga administrativa uppgifter kopplat till en ekonomiavdelning

Tjänsten som Ekonomiassistent är ett konsultuppdrag med start omgående. För rätt person finns möjlighet till förlängning/övertag.

Om dig
Vi söker dig med tidigare erfarenhet av leverantörsreskontran samt ett brinnande intresse för ekonomi. Erfarenhet av Microsoft Dynamics (alternativt Business Central) är ett krav. Som person trivs du med högt tempo i en dynamisk organisation i ständig utveckling. Du är strukturerad, noggrann och har en god känsla för service. Är du dessutom lojal, ansvarsfull och nyfiken så kommer du att trivas utmärkt i rollen.

Viktigt för tjänsten är:
• Erfarenhet inom leverantörsreskontra
• Erfarenhet Microsoft Dynamics (alternativt Business Central)
• Flytande inom svenska och engelska i tal och skrift

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktuppgifter

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:

Anders Lindén via anders.linden@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Ekonomiassistent, Leverantörsreskontra, Microsoft Dynamics, Business Central, Adecco, Stockholm

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-12-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "ref-39935".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Adecco Sweden AB (org.nr 556447-2677), http://www.adecco.se/

Kontakt
Anders Lindén
0859898383

Jobbnummer
7213639

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: