Enhetschefer Hemtjänsten (visstid)
Eskilstuna kommun Vård- och omsorgsförvaltningen / Sjukvårdschefsjobb / Eskilstuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla sjukvårdschefsjobb i Eskilstuna,
Kungsör,
Västerås,
Strängnäs,
Hallstahammar eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Eskilstuna kommun Vård- och omsorgsförvaltningen i Eskilstuna Eskilstuna kommunkoncern är Sörmlands största arbetsgivare. Vi har helhetssyn i vårt samhällsuppdrag och vi gör skillnad varje dag genom att fokusera på goda, professionella möten med invånare, brukare och kunder.
I Eskilstuna finns driv och framåtanda. Vi är en av Sveriges miljöbästa kommuner som tänker hållbart i alla led, vi välkomnar olikheter och har modet att gå vår egen väg. Alla 8 500 medarbetare och ledare utvecklas i Modigt medarbetarskap/ledarskap och Modiga idéer.
Nu söker vi dig som vill vara med och utveckla Eskilstuna till en ännu bättre stad att bo, leva och verka i. Välkommen att göra skillnad!
Vård- och omsorgsförvaltningen har under vård- och omsorgsnämnden det samlade ansvaret för vård, omsorg och stöd till äldre och personer med funktionsnedsättning. Förvaltningen är organiserad i uppdrag, biståndskontor och utförare samt tre stabsenheter ekonomi, HR och nämnd- och ledningskansli.
Område ordinärt boende ansvarar för hemtjänst, larm- och nattpatrull, dagverksamhet för personer med demenssjukdom och den förebyggande verksamheten. Området är under ständig förändring och utveckling och under kommande år kommer, välfärdsteknologi, ett rehabiliterande arbetssätt och jämlik folkhälsa att vara några av de områden som vi arbetar extra intensivt med.
Publiceringsdatum2015-12-07ArbetsuppgifterVi söker nu efter två vikarierande enhetschefer inom hemtjänsten, en till Nålmakaren och en till Strigeln hemtjänstområde. I rollen ingår ansvar för en enhet med ca 30-40 anställda och du arbetar på uppdrag av områdeschef. Som enhetschef ingår du i områdeschefens ledningsgrupp för ordinärt boende tillsammans med övriga enhetschefer, utvecklingsledare och utvecklare. Enhetschefen har mandat, ansvar och befogenheter att i sin verksamhet fatta beslut om ekonomi, personal och verksamhetsfrågor. Stödfunktioner finns på förvaltningen bl a inom ekonomi och HR.
Uppdraget har fokus på att ge brukarna stöd och trygghet för att kunna bo kvar hemma. Brukarna ska ges möjlighet till delaktighet och inflytande över hur de beslutade insatserna genomförs.
Dina arbetsuppgifter som enhetschef är bland annat att planera och leda arbetet enligt kommunens mål och riktlinjer och säkerställa att gällande lagar och avtal efterföljs. I arbetet ingår att hantera personalfrågor som bemanning, kompetensutveckling och arbetsmiljö samt ansvara för verksamhetens ekonomi med budgetarbete och resultatuppföljning. Du har ett informations- och kommunikationsansvar både internt och externt. En viktig del av arbetet är uppföljning och analys av verksamhetens resultat i nationella och lokala kvalitetsundersökningar för att kunna bedriva ett systematiskt kvalitets- och utvecklingsarbete.
KvalifikationerVi söker dig som har en relevant högskoleutbildning t ex inom social omsorg. Vi ser gärna att du har erfarenhet från äldreomsorgen, har du dessutom erfarenhet som chef inom vård och omsorg så är det en stor fördel, men du kan också fått erfarenhet av en ledande roll i ett annat sammanhang. Det är en fördel om du har erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation och kunskap om och intresse för ekonomi och personalfrågor. Du ska ha god datavana och god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.
Självklart delar du organisationens värdegrund och vision med förmåga att organisera verksamheten utifrån kommunens värdegrund, vision och mål. Att ha helhetssyn och kunna samverka både med kollegor och med andra aktörer i din omgivning är nödvändigt. Du vill vara delaktig i en lärande organisation där du använder dig av kollegors och medarbetares kompetens och själv bidrar med dina egna kunskaper.
Det är viktigt att du är lyhörd, kommunikativ och prestigelös i ditt förhållningssätt och med engagemang kan inspirera dina medarbetare. Du drivs dessutom av ett engagemang och en motivation att göra det lilla extra. Att kunna anpassa sig till givna förutsättningar och samtidigt ha mod att utmana och ifrågasätta är viktiga förmågor. Andra egenskaper som är nödvändiga är en analytisk förmåga och intresse för att arbeta strategiskt, strukturerat och långsiktigt. Du ska ha god förmåga att leda grupper och processer, ger inte upp trots motstånd och slutför dina påbörjade uppdrag.
Som person vågar du stå för dina åsikter och vågar ta obekväma beslut. Vi vill att du modigt delar med dig av nya idéer och är förändringsbenägen utifrån de nya krav och utmaningar som ställs på utförandet av vård och omsorg. Du är trygg i dig själv, men ber om stöd när det behövs och är intresserad av att förbättra dig och utvecklas både i arbetet och som människa.
ÖVRIGT
Vi ber dig söka tjänsten via länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den ligger till grund för vårt urval. Om du lämnar in ansökan på annat sätt är det viktigt att du anger annonsens referensnummer.
För att möta morgondagens utmaningar vill Eskilstuna kommunkoncern ha mångfald och välkomnar medarbetare med olika bakgrund. Vi arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2016-02-01 , upphör: 2016-12-31 .
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-12-20
Ange följande referens när du ansöker: 2338
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktHelena Wallström, Rekryteringskonsult 0700-86 26 63
FöretagEskilstuna kommun Vård- och omsorgsförvaltningen
AdressEskilstuna kommun Vård- och omsorgsförvaltningen
Alva myrdals gata 3d
63186 Eskilstuna
Kontorsadress63186 Eskilstuna
Jobbnummer 2564062
Observera att sista ansökningsdag har passerat.