Enhetschef till Onkologikliniken Västerås
Landstinget Västmanland / Sjukvårdschefsjobb / Västerås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla sjukvårdschefsjobb i Västerås,
Hallstahammar,
Surahammar,
Eskilstuna,
Enköping eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Landstinget Västmanland i Västerås,
Hallstahammar,
Surahammar,
Köping,
Sala eller i
hela Sverige Refnr: 20160535
Välkommen till en arbetsplats där du är mitt i livet och samhället. Och gör skillnad varje dag. På riktigt.
Ansök senast 17 juli 2016.
Publiceringsdatum2016-07-12Dina arbetsuppgifterDå vi på avdelning 80 har ett delat ledarskap så samarbetar båda enhetscheferna kring verksamhets-, ekonomi- och personalfrågor. Tillsammans med dina medarbetare ska du behålla och utveckla kvaliteten i vården samt skapa förutsättning för en god arbetsmiljö.
• Samverka med verksamhetschef och övriga enhetschefer i strategiska frågor
• Ingå i klinikens ledningsgrupp
• Utveckla enheten tillsammans med medicinskt ansvarig överläkare
• Delta i budgetarbetet, produktions- och verksamhetsplanering tillsammans med verksamhetschef
Om arbetsplatsen
Onkologikliniken i Västerås erbjuder en sammanhängande kedja för cancervård. Kliniken består av en vårdavdelning, en modern strålbehandlingsavdelning, en dagvårdsavdelning som utför cytostatikabehandlingar, en enhet för avancerad hemsjukvård samt Gryta palliativa vårdenhet. Vården bygger på en helhetssyn av människan, vilket innebär att ta hänsyn till fysiska, psykologiska, sociala och existentiella faktorer i vården.
KvalifikationerVi söker dig med adekvat högskoleutbildning. Det är meriterande om du är legitimerad sjuksköterska och om du har vidarutbildning inom onkologi. Vi ser gärna att du har tidigare ledarerfarenhet samt ledarskapsutbildning.
Du som söker är trygg, stabil och har självinsikt. Du är en god ledare och har förmåga att skapa engagemang och delaktighet bland dina medarbetare. Du fungerar bra i samarbetet med andra människor och relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Vidare tar du ansvar för din uppgift och driver dina egna processer. Vi ser att du kommunicerar på ett tydligt sätt och säkerställer att ditt budskap går fram. Du uttrycker en positiv attityd till arbetet och handlar i enlighet med fattade beslut genom korrekta avvägningar och prioriteringar.
Anställningsvillkor
Graviditetsvikariat, heltid, fr.o.m 1 nov 2016 och ett år framåt.
Välkommen med din ansökan senast 17 juli 2016.
Urvalsarbete och intervjuer kan ske löpande under ansökningstiden varför vi ber dig att skicka din ansökan snarast möjligt!
Bifoga inte betygshandlingar med din ansökan, dessa ber vi dig ta med vid en eventuell intervju.
Landstinget Västmanland eftersträvar mångfald och välkomnar sökanden med olika bakgrund för att möta framtidens behov.
Vi samarbetar med "Jobba i Västerås". Besök deras hemsida, jiv.se, för att få information om Västerås och vilket stöd Medflyttarakademin kan ge till dig och din respektive vid en flytt till Västerås.
Vi tackar nej till dig som säljer alla slags rekryteringstjänster.
Landstinget Västmanland är en av länets största arbetsgivare med ca 6 500 anställda. Landstingets huvuduppgift är att bidra till ett gott liv för västmanlänningar. Det gör vi genom att arbeta med hälso- och sjukvård, tandvård, utbildning, kultur, näringslivsfrågor, kollektivtrafik och miljö. Västmanland har ett centralt läge i Mälardalen. Här finns bra boende, service och kommunikationer samt goda förutsättningar för en rik fritid.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-07-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMargareta Randén, Verksamhetschef Onkologkliniken 021-176121
Lena Eklund, Bitr verksamhetschef Onkologimottagningen 021-174095
Gunvor Emnerud, Kommunal
gunvor.emnerud.andersson@ltv.seCamilla Thunberg, Vårdförbundet 021-17 32 20
FöretagLandstinget Västmanland
AdressLandstinget Västmanland
72189 Västerås
KontorsadressLandstinget Västmanland
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2951176
Observera att sista ansökningsdag har passerat.