Enhetschef till myndighet, Social sektor Svalövs kommun

Svalövs kommun, Administration / Sjukvårdschefsjobb / Svalöv
2015-02-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Enhetschef till myndighet, Social sektor Svalövs kommun" (publicerad 2015-04-16) ⬅️


Visa alla sjukvårdschefsjobb i Svalöv, Kävlinge, Eslöv, Landskrona, Bjuv eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Svalövs kommun, Administration i Svalöv

Svalövs kommun - med ett strategiskt läge i Öresundsregionen - erbjuder närhet, optimism och ett gynnsamt klimat för arbete och liv, samt goda förutsättningar för ett dynamiskt företagande. Bra kommunikationer gör det lätt att arbetspendla. Här bor cirka 13.400 invånare.

Svalövs kommun i Skåne, är en del av det expansiva storstadsområdet Malmö - Helsingborg - Köpenhamn - Helsingör. Inom området, Öresundsregionen, finns ett brett och välutvecklat utbud av företag, handel, kultur, service och utbildning. Svalövs kommun ligger strategiskt placerad med närhet till storstäderna, men mitt i tilltalande natursköna områden. Kommunen har drygt 13 100 invånare och erbjuder ett varierat utbud av boendemiljöer, allt från vidsträckta vyer över Öresundsregionen och Söderåsens nationalpark till Teckomatorps tegelbebyggelse, som är riksintressant utifrån kulturhistoriska värden. Det finns mängder att upptäcka hos oss!

Publiceringsdatum
2015-02-11

Arbetsuppgifter
Social sektors organisation består av tre verksamhetsområden. Vård och Omsorg, Lss och arbetsmarknadsenheten samt Individ och Familjeomsorg. Som stödresurser i social sektor finns medicinskt ansvarig sjuksköterska samt kvalitetstrateg.
Som enhetschef för myndighet ingår du i Individ och familjs ledningsgrupp tillsammans med enhetschef för HVB samt enhetschef för socialpsykiatrin och öppenvård. Din närmaste chef är IFOs verksamhetschef.
Som enhetschef för myndighet ansvarar du för det dagliga arbetet på myndighetsenheten. Du är ansvarig för ca 20 socialsekreterare och leder det operativa arbetet. Till ditt stöd finns 1:e socialsekreterare. Ditt uppdrag är att arbeta mot de av politiken uppsatta målen och ansvara för att organisera och utveckla myndighetsarbetet med fokus mot hög rättssäkerhet och ett gott bemötande.
Enhetschefsområdet omfattar barn och ungdom, försörjningsstöd, familjehem, familjerätt, flyktingmottagande, missbruk, socialpsykiatri, skuld och budgetrådgivning, familjefrid, bistånd enligt Sol och Lss samt reception. Samarbete med tex öppenvården eller andra aktörer internt och externt är en viktig del av ditt uppdrag.
I ditt ledarskap har du ansvar för ekonomi, arbetsmiljö, personal och resursfördelning. Det är viktigt att du är tydlig i ditt ledarskap och engagerar och utvecklar personalen utifrån deras förutsättningar. Som ledare är det positivt att du är en inspiratör och har ett coachande förhållningssätt som leder till engagemang och utveckling hos dina medarbetare. Vi ser att du prioriterar samarbete och samverkan för att ha en bärande dialog.
Du skall tillika samordna de ärenden som skall beredas för och beslutas av socialnämnden.
Du skall tillsammans med dina medarbetare arbeta fram en långsiktig inriktning för verksamheten som stödjer den enskildes förmåga att med stöd av oss utvecklas i sin självständighet.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är socionom med lång erfarenhet av arbete inom myndighetsutövning och minst tre års erfarenhet av ledarskap. Vi vill även att du utvecklar och inspirera din personal och arbetet utifrån givna ekonomiska ramar. Vid urvalet kommer att vi lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
Som person skall du kunna bygga organisation och team, vara bra på att kommunicera tydligt, stimulera medarbetarnas utveckling, vara strukturerad och har förmågan att skapa fungerande rutiner, flexibel, kunna driva utveckling och förändringsarbete samt bra på att formulera dig tydligt i skrift. Din stresstålighet blir en viktig faktor då en del av arbetet handlar om att formera om resurser och göra prioriteringar i det som ibland uppstår som akuta ärenden.
Ditt ledarskap skall präglas en positiv människosyn med fokus på att stödja utveckling av självständighet både hos medarbetare och medborgare. För uppdraget krävs en ständig pågående omvärldsspaning för att möta de förändringar som pågår. Du skall ha en erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation samt god förmåga att skriva ärenden till nämnd och utskott samt att vara tydlig i information och dialog med ansvariga politiker

ÖVRIGT
Vi ber dig söka tjänsten genom länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar samt för att säkerställa kvaliteten i vår urvalsprocess. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande. En ansökan till Svalövs kommun är en allmän handling.
Användaren samtycker till och godkänner att Aditro hanterar personuppgifter i enlighet med Aditros Policy om Personuppgifter och Cookies.

Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till 0771-704 704.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss all kontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2015-06-01 .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-03-01
Ange följande referens när du ansöker: A451004
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Maria Boström, Chefsrekryteringskonsult Experis/Manpowergroup 042-371641 maria.bostrom@se.experis.com

Företag
Svalövs kommun, Administration

Adress
Svalövs kommun, Administration
Herrevadsgatan 10
26880 SVALÖV

Kontorsadress
Herrevadsgatan 10 26880 Svalöv

Jobbnummer
2163755

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Svalövs kommun, Administration

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Svalövs kommun, Administration: