Enhetschef till Inköp och upphandling
Region Jämtland Härjedalen, Upphandlingsenheten / Administratörsjobb / Östersund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Östersund,
Krokom,
Åre,
Ragunda,
Ånge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Jämtland Härjedalen, Upphandlingsenheten i Östersund Är du en trygg ledare som är bra på att skapa goda förutsättningar för dina medarbetare att leverera på sina uppdrag och fortsätta att utvecklas?
Inspireras du av goda affärer och att skapa värde för skattepengarna?
Då kan det här vara jobbet för dig.
Enheten Inköp och upphandling ingår i ekonomiavdelningen och ansvarar för stöd till Region Jämtland Härjedalens verksamheter vid inköp och upphandlingar. Regionen har en upphandlingsbar volym på 1 miljard kronor per år. Vi arbetar inom många områden för att täcka in regionens breda upphandlingsbehov.
Enheten består av tre olika funktioner, inköp och upphandling, avrop av bemanningstjänster och e-handel. Enheten består av 25 medarbetare som har uppdraget att samordna och effektivisera regionens inköps- och upphandlingsbehov.
Publiceringsdatum2022-11-16ArbetsuppgifterI rollen som chef ansvarar du för strategisk ledning och utveckling av regionens enhet för Inköp och upphandling. Du samordnar och följer upp verksamheten med fokus på förbättring av enhetens arbetsprocesser och arbetsrutiner. Du deltar aktivt i genomförandet av enhetens dagliga arbetsuppgifter och representerar regionen i möten med leverantörer och branschföreningar. I rollen ingår budget, personalansvar och kvalitetssäkring av upphandlingsdokument som medarbetarna arbetar fram.
Du ingår i ekonomiavdelningens ledningsgrupp och du kommer att ansvara för 25 medarbetare med yrkestitlar som inköpare, materialkonsulenter, upphandlare, handläggare av bemanningstjänster, administratörer av e-handel, miljöcontroller och jurist.
KvalifikationerVi söker en strukturerad och tydlig ledare som kan skapa engagemang och delaktighet samt har en god kommunikationsförmåga, såväl muntlig som skriftlig. Vi ser gärna att du är coachande och lyhörd inför dina medarbetare. Du har god samarbetsförmåga och ser möjligheter i förändringar och tar eget initiativ och ansvar för att driva utveckling inom enheten.
Det är meriterande om du har:
• Högskoleutbildning eller annan utbildning som i kombination med yrkeserfarenhet bedöms likvärdig inom området
• Erfarenhet av arbete med offentlig upphandling
• Erfarenhet från ledande befattning
• En mycket god förmåga att uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift
Det är önskvärt om du har:
• Erfarenhet av verksamhetsledning/förändringsledning
• Utbildning inom inköp eller ekonomi
• Erfarenhet av politiskt styrd organisation
• Utbildning inom kategoristyrt inköp, affärsansvar, projektledning och förändringsarbete
I urvalsprocessen kommer stor vikt att fästas vid dina personliga egenskaper, för att både du och vi skall trivas att arbeta tillsammans.
ÖVRIGT
Vill du veta mer om jobbet är du varmt välkommen att höra av dig till oss.
Förordnandet som enhetschef är på fyra (4) år med möjlighet till förlängning. Tjänsten är förenad med en tillsvidareanställning inom Region Jämtland Härjedalen.
Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-12-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagRegion Jämtland Härjedalen, Upphandlingsenheten
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Persr/938/2022".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Region Jämtland Härjedalen (org.nr 232100-0214)
Arbetsplats Region Jämtland Härjedalen, Upphandlingsenheten
Kontakt Ekonomidirektör
Jennie Eriksson
jennie.a.eriksson@regionjh.se 063-14 72 25 Jobbnummer 7177563
Observera att sista ansökningsdag har passerat.