Enhetschef till biståndsenheten
Falu kommun / Sjukvårdschefsjobb / Falun
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla sjukvårdschefsjobb i Falun,
Borlänge,
Säter,
Gagnef,
Hofors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Falu kommun i Falun,
Borlänge eller i
hela Sverige I Falu kommun finns en mängd intressanta och kvalificerade arbetsuppgifter. Vi har ingenjörer, kommunikatörer, lärare, undersköterskor, projektledare och jurister samt 214 andra yrkesbefattningar. Vår vision är Ett större Falun. Vi ska vara enkla att samarbeta med och till nytta för faluborna. Vi gör skillnad och vi har jobb som märks. Vi är dessutom en arbetsgivare som vill ta tillvara våra medarbetares fulla kompetens - det vet vi leder till utveckling både för individen och för organisationen. För oss är det viktigt att ge våra medarbetare ett hållbart arbetsliv, vilket vi kallar "Balans i livet". Vi satsar alltså mycket på de mjuka värdena - hur människor mår, blir bemötta och kan växa - eftersom det är vår definition av att vara en riktigt bra arbetsgivare. I Falu kommun eftersträvar vi jämställdhet och vi ser gärna en personalsammansättning som speglar mångfalden i samhället. Vi välkomnar därför sökande som bidrar till detta.
Vill du jobba på en mångfacetterad och spännande arbetsplats? Gillar du när vardagen är varierande med nya utmaningar? Där du får möjlighet att både utvecklas och utveckla vår verksamhet tillsammans med engagerade medarbetare? Då vill vi gärna att du söker tjänsten som enhetschef hos oss!
Biståndsenheten har det meningsfulla uppdraget att utreda, bedöma och besluta om biståndsinsatser till enskilda med stöd av socialtjänstlagen. Enheten är en del av omvårdnadsförvaltningens sektion myndighet, kvalitet och utveckling. Ansvarig enhetschef för biståndsenheten ingår i sektionens ledningsgrupp tillsammans med enhetscheferna för myndighet LSS och socialpsykiatri, kvalitets- och utvecklingsenheten och IT-enheten.
Publiceringsdatum2023-09-04Dina arbetsuppgifterEnhetschefen för biståndsenheten ansvarar för:
• att leda och utveckla verksamheten och medarbetarna på enheten, som i nuläget har 31 anställda
• biståndsenhetens ekonomiska utfall och verksamhetsmässiga resultat
• att fatta vissa beslut enligt omvårdnadsnämndens delegationsordning
• utveckla och upprätthålla ett nära samarbete med både interna och externa utförare
• att säkerställa att handläggningsprocesserna följs, är transparenta, rättssäkra och utförs snabbt och
effektivt.
KvalifikationerFör rollen krävs
• att du har en socionomexamen alternativt annan högskoleexamen som arbetsgivaren bedömer relevant för uppdraget
• att du har kunskap om socialtjänstlagen, förvaltningslagen och kommunallagen
• yrkeserfarenhet av chefs- eller ledaruppdrag
Dina personliga egenskaperVi söker dig som är en tydlig ledare med förmåga att etablera trovärdighet och som främjar en stabil och förtroendeskapande arbetsatmosfär. Du samarbetar effektivt och samverkar genom att främja och utveckla andras idéer. Du föredrar att hantera frågor och problem direkt och öppet, du är tydlig och enkel i din kommunikation och du är även en god lyssnare. I ditt arbete gör du tydliga och strukturerade planer både på kort och lång sikt och för dig är det självklart att kundperspektivet finns med när du utvärderar handlingar, beslut och riktning för verksamheten framgent. Vi ser det även som viktigt att du har intresse för frågor på strategisk nivå och att du har ett engagemang och driv för att omvandla och bryta ner övergripande mål till konkreta planer och aktiviteter för att skapa mervärde för verksamheten.
Meriterande kvalifikationer
• magisterexamen inom socialt arbete eller annat fördjupningsområde som bedöms som likvärdigt
• erfarenhet av chefs- eller ledaruppdrag inom offentligt förvaltning
• erfarenhet av samverkan mellan olika myndigheter och aktörer
• erfarenhet inom funktionshinderområdet eller äldreomsorg
• erfarenhet av arbetssättet Individens behov i centrum, IBIC
Anställningsvillkor
Tillsvidareanställning på heltid med tillträde snarast enligt överenskommelse. Bifoga gärna utbildningsintyg i din ansökan då detta kommer efterfrågas om du blir aktuell för tjänsten. Alternativt lämnas intyg i samband med intervju.
För att få anställning måste du uppvisa utdrag ur belastningsregistret vilket kommer efterfrågas om anställning blir aktuell. Beställ gärna detta i samband med ansökan så att det finns tillgängligt ifall du blir aktuell för tjänsten.
Kontaktuppgifter
Jonas Hampus, sektionschef bistånd, kvalitet och utveckling, 023 - 827 04
Fackliga företrädare
Carina Renhuvud, Akademikerförbundet SSR, 023 - 873 19
Kristina Hedlöf, Vision, 023 - 820 63
Eva Jonsson, Ledarna, 023 - 866 15
Övrig informationDu kommer få svara på urvalsfrågor när du skickar in din ansökan. Frågorna är ställda utifrån de krav som är uppsatta för tjänsten och dina svar kommer ligga till grund för det första urvalet.
Falu kommun använder kompetensbaserad rekryteringsmetodik och vi kommer i denna rekrytering genomföra arbetspsykologiska tester som en del av urvalsmetoden för att säkerställa en inkluderande och rättvis rekryteringsprocess. Arbetsprov kan komma att tillämpas.
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Vid problem med att genomföra din ansökan är du välkommen att kontakta
rekryteringscenter@falun.se.
Kontaktinformation
Jonas Hampus, Sektionschef
Arbetsplats
Falun
Ersättning . Fast lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-09-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "4691955027".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Falu kommun (org.nr 212000-2221),
http://www.falun.se/ Kontakt Sektionschef
Jonas Hampus
Jobbnummer 8081930
Observera att sista ansökningsdag har passerat.