Enhetschef personlig assistans

Göteborgs kommun / Sjukvårdschefsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla sjukvårdschefsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs kommun i Göteborg, Härryda, Tjörn, Alingsås, Orust eller i hela Sverige

Vi är alla olika. Vi är alla också lika och har samma rätt till ett tryggt hem, en meningsfull sysselsättning och att känna oss värdefulla. Då utvecklas vi och kan delta i samhället. Förvaltningen för funktionsstöd bedömer behov och ger stöd till de som har rätt till det. Personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett gott och självständigt liv. Ett liv som alla andra.
Med 6 000 medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning. Vi fattar beslut om och arbetar inom boende med särskild service, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, olika former av avlastning, stöd och ledsagning. Vi arbetar aktivt med att utveckla och sprida kunskap inom Göteborgs Stad och till andra. På så sätt blir vi alla bättre på att förstå behov och ge rätt stöd. Tillsammans ser vi till att fler kan leva ett gott och självständigt liv som alla andra.
Välkommen att bli en av oss! Du är Göteborg.

Publiceringsdatum
2023-10-23

Arbetsuppgifter
Personlig assistans är organiserad under avdelning Daglig verksamhet och Stöd och som enhetschef är du organiserad direkt under verksamområdet personlig assistans. Vi utför personlig assistans inom hela Göteborg och tillsammans med dina enhetschefskollegor driver du utvecklingen av den personliga assistansen. Du kommer ingå i verksamhetsområdets ledningsgrupp där ni kommer att vara 13 enhetschefer, en verksamhetsutvecklare, en metodutvecklare och en verksamhetscontroller. Tjänsten är en utökning då fler assistansanvändare väljer kommunen som utförare.

Din kommande chef i uppdraget som enhetschef för personlig assistans är verksamhetschef Kerstin Almgren, hon beskriver sitt ledarskap så här:
"Min ledarstil präglas av ett coachande ledarskap och mitt arbetssätt genomsyras av transparens, delaktighet och entusiasm. Jag är modig och mitt mål är att skapa en trygg situation där alla vill engagera sig med stöd av ett nära och situations anpassat ledarskap".
Uppdraget som enhetschef innefattar personal-, budget- och arbetsmiljöansvar, samt ansvar för enhetens verksamhetsområde. Du är ansvarig för att formulera och fastställa operativa mål och strategier för enheten samt följa upp och utvärdera resultatet. Uppdraget som EC inom personlig assistans är operativt och innebär i stora delar att leda på distans. Som stöd i chefsrollen finns förvaltningens ledarfilosofi som är värderingar om hur vi vill leda våra verksamheter utifrån stadens förhållningssätt.

I vår ledningsgrupp arbetar vi ständigt med att säkerställa verksamhetens kvalitet och stödet till den enskilde som vi vill att du ska vara en del av. Vi satsar även mycket på att utveckla vår ledningsgrupp och rollen som chef. Som enhetschef har du tillgång till handledning. Sedan förvaltningen bildades i januari 2021 pågår implementering av centraliserat arbetssätt och gemensamt förhållningssätt. Som stöd i ditt arbete har du tillgång till en stödorganisation för metod- och verksamhetsutveckling, korttidsrekrytering, schemaplanering och administration.

Göteborgs Stad erbjuder goda möjligheter till stöd och utveckling genom bland annat chefscoaching och ett flertal olika utbildningar. Som ny enhetschef kommer du att delta i både centralt och lokalt introduktionsprogram.

Kvalifikationer
Det är ett krav att du har högskoleutbildning med minst 120 högskolepoäng, gärna som beteendevetare, socionom eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren finner likvärdig. Du har erfarenhet som enhetschef inom personlig assistans eller liknade verksamhet.

Det är meriterande om du har erfarenhet av systematiskt arbetsmiljöarbete, facklig samverkan och konflikthantering.

Vi söker dig som har lätt för att anpassa dig och ditt arbetssätt utifrån ändrade förutsättningar och ny information. Du kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt samt se möjligheter i förändringar.

Du kan överblicka ditt eget ansvarsområde samt sätta den egna verksamhetens betydelse i ett större sammanhang. Du visar intresse för och samverkar i övergripande frågor för att skapa mervärde

Du har förmåga att arbeta tillsammans med andra för att utföra uppgifter och nå mål. Genom att vara intresserad och skapa förståelse för andra verkar du för ett respektfullt arbetsklimat. Du förstår det gemensamma uppdraget, agerar utifrån det och bidrar till helheten. Du uttrycker kärnan i ett argument på ett tydligt och effektivt sätt. Du anpassar din kommunikation efter mottagare, målgrupp och situation.

Du är närvarande, lyhörd och engagerad vilket syns i ditt ledarskap. Du tänker nytt, vågar stå för fattade beslut och har förmågan att göra dem begripliga för medarbetarna.

Vi har mycket framåtanda och tycker också att en del av jobbet är att ha kul tillsammans. I vår ledningsgrupp tycker vi att olikheter är en styrka. Vill du vara en del av oss?

Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Bifoga studieintyg eller examensbevis på efterfrågad utbildning.
I den här rekryteringen kommer du få svara på ett antal frågor där du får beskriva din kunskap inom området i stället för att skicka ett personligt brev.

Intervjuerna äger rum på Första Långgatan 28A den 15, 22 och 24 november.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.
Som medarbetare i förvaltningen för funktionsstöd erbjuder vi dig:
• Trygg anställning med goda anställningsvillkor
• Heltid med möjlighet till deltid
• Introduktion vid nyanställning
• Kompetensutveckling
• Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden

Före erbjudande om anställning ber vi dig uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister. Beställt utdrag ska vara oöppnat.
Du ska själv begära ett utdrag från polisens belastningsregister. Detta görs på polisens hemsida antingen via e-tjänst (Kontroll av egna uppgifter i belastningsregistret) eller med hjälp av Blankett för att kontrollera egna uppgifter (Blankett för begäran om registerutdragför enskild person, utdrag nr 442.3)

Du kan endast skicka in din ansökan via vårt rekryteringssystem eftersom all hantering av personuppgifter skall ske enligt GDPR.

Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningen eller stadens omställningsarbete.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi valt rekryteringskanaler och önskar inte erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- eller rekryteringshjälp.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-11-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C160619".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Göteborgs Kommun (org.nr 212000-1355)

Arbetsplats
Göteborgs Stad , Förvaltningen för funktionsstöd

Kontakt
Verksamhetschef personlig assistans
Kerstin Almgren
031-365 83 42

Jobbnummer
8207985

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs kommun: