Enhetschef logistik och tryckeri
Värnamo Kommun / Administratörsjobb / Värnamo
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Värnamo,
Hylte,
Gnosjö,
Gislaved,
Vaggeryd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Värnamo Kommun i Värnamo,
Jönköping,
Simrishamn,
Ludvika eller i
hela Sverige Värnamo kommun ligger mitt i Småland, där E4 möter väg 27, i en tillväxtregion med Gnosjöanda och hög sysselsättning. Som medarbetare hos oss arbetar du med människan i fokus och skapar en värdefull arbetsdag, som ger värde för såväl dig som för medborgarna.
Publiceringsdatum2022-10-25BeskrivningBrinner du för logistik, service och ledarskap? Då kan du vara personen vi söker!
Logistik och tryckerienheten är en verksamhet som ansvarar för att hantera, ge service och stöttning till kollegorna i kommunen när det gäller varudistribution, kommunens fordon under 3,5 ton och kommunens bilpool.
Enheten ansvarar även för kommunens interna tryckeri och posthantering. Enheten har totalt fem anställda.
Dina arbetsuppgifter - Ansvar för enhetens dagliga drift
- Verksamhet- och budgetansvar
- Personalansvar
- Kontaktperson gentemot externa leverantörer (distributionscentral, fordonsleverantörer etc) och till kollegorna i de olika förvaltningarna i kommunen
- Planering av inköp och försäljning av fordon och laddstationer (i samarbete med berörd verksamhet)
- Ansvar för leveransplaner
- Fakturahantering
- Ansvar för kvalitetssäkring och uppföljning inom enhetens alla olika ansvarsområden
- Delaktig i enhetens alla upphandlingar
- Vid behov stötta och hjälpa till i verksamhetens dagliga drift
- Vara proaktiv och drivande i utvecklingen av enheten, i samarbete med ansvarig chef.
KvalifikationerSom person är du positiv, engagerad och känner dig trygg i att arbeta i en föränderlig miljö. Du är serviceinriktad, lösningsorienterad och jobbar gärna kreativt i ett högt tempo. Du är lyhörd, har god samarbetsförmåga och du har lätt för att skapa goda sociala kontakter.
Du som söker ska ha högskoleutbildning eller motsvarande utbildning eller erfarenhet som av arbetsgivaren bedöms som likvärdig. Du har ledarskapserfarenhet. Det är meriterande om du har erfarenhet av att ha jobbat inom logistik- och/eller fordonshantering. Det är även meriterande om du har erfarenhet inom inköp och upphandling. Du har en god förmåga att kunna kommunicera både på svenska och engelska i tal och skrift. Det är även meriterande om du har erfarenhet av att arbeta inom offentlig verksamhet. Körkort B krävs (manuell och automat).
Vi kommer att lägga stort vikt vid personlig lämplighet när vi tillsätter tjänsten.
I ansökan bifogas cv och personligt brev.
AnställningsvillkorI Värnamo kommun annonseras alla tillsvidareanställningar på heltid. Om du i stället önskar deltid och verksamheten kan tillgodose en lägre sysselsättningsgrad är det givetvis en möjlighet.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänstetillsättning.
Varaktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: Enligt överenskommelse. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande, så vänta inte med din ansökan. Tillsvidareanställning
ErsättningVi tillämpar individuell lönesättning.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-11-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagVärnamo kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/575".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Värnamo kommun (org.nr 212000-0555)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Serviceförvaltningen
Kontakt Josefin Ohlsson
0370-377704 Jobbnummer 7109202
Observera att sista ansökningsdag har passerat.