Enhetschef inom tillsyn- och kvalitetsgranskning
Skolinspektionen / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skolinspektionen i Stockholm,
Linköping,
Göteborg,
Lund,
Umeå eller i
hela Sverige Vi söker en enhetschef som med stort engagemang vill leda kvalificerade medarbetare i en organisation som arbetar för att alla barn och elever ska få en så god utbildning som möjligt. Det är ett viktigt och utmanande arbete som ställer höga krav på enhetschefen.
Enhet Öster är en av tre enheter som arbetar med regelbunden tillsyn och kvalitetsgranskning på Stockholmsavdelningen. Inom avdelningen finns även en enhet som arbetar med handläggning av anmälningsärenden. Totalt omfattar avdelningen ca 100 medarbetare. Arbetet innebär personalansvar för drygt 20 medarbetare på vårt kontor i Stockholm.
Publiceringsdatum2015-09-11Dina arbetsuppgifterSom enhetschef är du ansvarig för enhetens verksamhetsutveckling, mål och resultat. Du rapporterar till avdelningschefen och deltar aktivt i ledningen av avdelningen och tar ansvar för avdelningsgemensamma strategiska frågor.
Skolinspektionen är en processorienterad organisation där enhetschefen leder enhetens verksamhet och ansvarar för att god kvalitet i verksamheten uppnås och att resurserna används effektivt och att tidsplaner hålls, med starkt fokus på att uppnå de resultat som förväntas av enheten och avdelningen.
Enhetschefen har ansvar för den övergripande kvalitetssäkringen av enhetens utredningar, rapporter och fattar många beslut efter tillsyn. Arbetet innebär även att utveckla och stödja medarbetare i ett intensivt arbete och organisera arbetet så att det främjar kontinuerlig utveckling och lärande i organisationen. Ett nära samarbete mellan enhetscheferna i avdelningen är nödvändigt för att uppnå målen för verksamheten.
KvalifikationerDu ska:
• ha adekvat högskoleutbildning
• ha god förmåga och erfarenhet av att som chef, eller motsvarande, leda en grupp kvalificerade medarbetare i både löpande arbete och förändringsarbete
Det är meriterande om du har:
• erfarenhet från politiskt styrd organisation
• erfarenhet från statligt eller kommunalt utrednings-, uppföljnings-, utvärderingsarbete eller tillsynsverksamhet
• bred erfarenhet från det svenska skolväsendet
• erfarenhet av att arbeta i en organisation som styrs av väldefinierade processer
Som person:
• är du flexibel, prestigelös och har god samarbetsförmåga
• är du strukturerad, analytisk och kvalitetsmedveten
• uttrycker du dig klart, lättillgängligt och korrekt i tal och skrift
• ger du tydliga uppdrag samtidigt som du har stort intresse för dialog och kommunikation med medarbetarna
• är du resultatinriktad
Dina personliga egenskaper kommer att tillmätas stor vikt vid rekryteringen.
Skolinspektionen värnar om att vara en arbetsplats som är fri från diskrimineringen och ger lika möjligheter för alla.
Tjänsten
Tjänsten är på heltid och gäller tillsvidare. Skolinspektionen tillämpar 6 månaders provanställning. Tillträde snarast enligt överenskommelse.
Så ansöker duSkicka din ansökan i form av ett personligt brev och cv. Klicka på knappen ansök nedan. Sista ansökningsdag är den 21 september 2015. Ansökan har dnr 21-2015:6289.
Frågor
För ytterligare information om tjänsten kontakta avdelningschef Tommy Lagergren tfn 08-586 086 09 eller HR-chef Sofia Elvin tfn 08-586 086 14. Fackliga företrädare är Mathias Ljungström (SACO) tfn 08-586 085 10 och Sara Afifi (OFR) tfn 08-586 080 18.
Övrig informationInför rekryteringen har Skolinspektionen tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring, vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-09-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSkolinspektionen
AdressSkolinspektionen
Box 23069
10435 Stockholm
KontorsadressBox 23069
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2427051
Observera att sista ansökningsdag har passerat.