Enhetschef inom lön

Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Lön och Pension / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Lön och Pension i Stockholm

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Serviceförvaltningen är en av stadens fackförvaltningar och har i uppdrag att svara för de administrativa uppgifter som är samordnade i staden såsom löneadministration, ekonomiadministration, stadsövergripande upphandlingsfrågor, kontaktcenterverksamhet, rekryteringsstöd, fastighets- och lokalfrågor samt växelfunktion. Serviceförvaltningen har ca 370 medarbetare och har sin lokalisering i Globenområdet.

På Serviceförvaltningen är kompetens och serviceanda en viktig grund för arbetsglädje och goda resultat.

Vi är en transparent och kommunicerande organisation där människor kan, får och vågar. På Serviceförvaltningen bemöts alla med tillit och respekt. Vi tar gemensamt och personligt ansvar för helheten och för vår egen del av arbetet. Vår värdegrund sammanfattas i ordet KÖRA som står för: Kompetens - Öppenhet - Respekt - Ansvar.



Verksamhetsområde lön och pension administrerar tjänster gällande lön, pension och försäkring.

Våra kunder är samtliga förvaltningar i Stockholms stad samt vissa bolag. Vårt arbete präglas av hög kundnöjdhet och kvalitet, för oss är kundfokus och service centrala delar i vår verksamhet. Med ett starkt medarbetarengagemang strävar vi efter att ständigt förbättra våra processer.

Till en av våra enheter söker vi nu en ny enhetschef som vill vara med och utveckla vår verksamhet.

Publiceringsdatum
2018-09-03

Dina arbetsuppgifter
Som enhetschef leder och fördelar du arbetet inom enheten och förväntas arbeta i enlighet med Serviceförvaltningens värdegrund. Arbetet innebär att du har ett tätt samarbete med dina enhetschefskollegor och ni jobbar med att följa upp och utveckla processer, rutiner och arbetssätt som är lika på enheterna och där du har kundansvar för ett antal kunder. I rollen ingår även att du är processledare för några av våra arbetsprocesser och du ansvarar för att driva utvecklingen av dessa. Du har personal-, budget och arbetsmiljöansvar inom enheten som består av 20 kvalificerade, ansvarstagande medarbetare med eget driv. Rollen är operativ och du arbetar tätt tillsammans med dina medarbetare genom ett nära ledarskap där du främjar engagemang och delaktighet. I verksamhetens uppdrag ingår även att informera och utbilda andra förvaltningar inom staden i löneprocesserna. Vi står inför att införa robotics och där spelar du tillsammans med kollegorna en viktig roll i implementeringen. Du rapporterar till verksamhetschefen och du får möjlighet att arbeta i en ledningsgrupp med ett öppet klimat och med aktiva och engagerade chefer.

Vi kan erbjuda dig ett varierat arbete där du får möjlighet att bidra till vår vision ett Stockholm för alla.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har relevant eftergymnasial utbildning inom t.ex. personal- eller löneområdet. Alternativt har du annan utbildning tillsammans med erfarenhet som vi bedömer likvärdig.

Du har minst fem års erfarenhet inom löneadministration och är van att arbeta i en organisation som ständigt utvecklar och förbättrar arbetssätt. Vidare har du aktuell erfarenhet i en arbetsledande eller samordnande funktion gärna innefattande personal-, budget- och arbetsmiljöansvar. Då arbetet innefattar många kontaktytor och kommunikationsvägar har du lätt för att uttrycka dig i både tal och skrift.

Vid intervjun kommer vi att lägga stor vikt vid följande kompetenser: Du har god samarbetsförmåga och har ett lyhört och lösningsorienterat förhållningssätt. Du är strukturerad, kvalitetsmedveten samt ser helheten och tar hänsyn till det större perspektivet i agerande och beslut. Du kommunicerar på ett tydligt sätt och säkerställer att budskap når fram och att förväntningar är klara, du påminner och följer upp. Du är stabil även i pressade situationer och fokuserar på rätt saker.

Övrigt

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Serviceförvaltningen erbjuder goda friskvårdsmöjligheter. Som till exempel friskvårdssubvention och friskvårdstimme.

Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder. Våra lokaler är tillgängliga och användbara för personer med nedsatt rörelse- eller orienteringsförmåga.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-09-17
Ange följande referens när du ansöker: 2018/5468
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna Nordahl, HR-konsult 08-508 11 734
Madeleine Nordström, Avdelningschef 08-508 11 909

Företag
Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Lön och Pension

Adress
Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Lön och Pension
Palmfeltsvägen 5
12107 Stockholm

Kontorsadress
Palmfeltsvägen 5

Jobbnummer
4323841

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Lön och Pension

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Lön och Pension: